Hehe nu zijn we toch wel erg fel aan het afdwalen van het topic he
Kom, ik geef de nieuwe aftrap wel even,... Wat een rotwind buiten zeg. Ben gisteren wat losliggende afdakjes met stenen moeten gaan verzwaren na ze eerst elders in de tuin te moeten zijn gaan zoeken.
Mijn Eucalyptus debeuzevillei van 3.5 m lag eveneens plat. Deze zat met een koordje vast aan een paal maar dat koordje is gaan schuren met de wind tot het compleet over was. De buigzaamheid van zo'n Eucalyptus is legendarisch zeg. De kruin lag letterlijk op de grond en toch kan die stam dat aan zonder te breken of barsten. Niet te geloven. Als ik het licht deze morgen aandeed in de tuin dacht ik echt dat die was afgebroken.
De t° zitten terug aan grondvorst van 26 tot 28 december. Als ze 0° geven op het weerbeeld zit ik hoogstwaarschijnlijk met -1 tot -2. Kan ik meteen eens zien of die vorstbeveiliging werkt in mijn niet geïsoleerd tuinhuis want tot nog toe heeft die niet moeten werken.
Mijn verwarmde serre houd ik op 5°C dit jaar en mijn petroleumverbruik tot nog toe is 3 lt!!! Dat heb ik nog nooit meegemaakt om al eind december te zijn. Andere jaren hield ik de t° op 7° wat het verbruik natuurlijk zelfs voor slechts die 2° hoger opjaagt. Om een vb te geven, toen het hier -22° vroor met 17 ijsdagen op een rij verbruikte ik 3lt/12 u.