Grondmengsel voor Acacia dealbata

Op dit forum kan je terecht met al je vragen over olijfbomen, albizia's, eucalyptus, jacaranda en andere exotische bomen en struiken.

Re: Grondmengsel voor Acacia dealbata

Berichtdoor batdah op 22 dec 2014 20:43

Hoi Etienne,

wat een mooie geknopte takken heeft jouw A.d...prachtig..

Ik zal de tip ter harte nemen...de bewatering hoeft hier geen probleem te zijn aangezien ik automatisch bewater..meerdere keren per etmaal..ik zal de plant een druppelslangetje geven..

En voor de grofheid zal ik eens kijken waarmee ik het mengsel luchtiger kan maken..ik wilde eerst perliet toe gaan voegen maar ik begrijp dat ik geen steentjes dien toe te voegen..mischien bark? :thumb_up:
Groeten vanuit centraal Portugal waar het leven en het klimaat nog goed is, From the border to the sea, Europe must be muslims & africans free.
batdah

149 bedankjes

Berichtdoor batdah op 23 dec 2014 21:35

Ze zijn binnen....aleen de Gaulois is ontbrekend..er zit een andere voor in de plaats..ik ben daar niet zo gelukkig mee maar ik ga nog wel reclameren..

Afbeelding

Afbeelding
Groeten vanuit centraal Portugal waar het leven en het klimaat nog goed is, From the border to the sea, Europe must be muslims & africans free.
batdah

149 bedankjes

Berichtdoor draco op 24 dec 2014 01:56

Doel je op de plant links op de foto ? Dat lijkt me een Acacia saligna. Deze bloeit overigens ook prachtig.
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
draco

710 bedankjes

Berichtdoor batdah op 24 dec 2014 02:30

Ja idd de linker...ik had geveerd blad in gedachten..de "klassieke" mimosa vandaar..ik dacht in eerste instantie aan M. retinodes?..niet dat ik deze niet wil maar de ruimte dwingt duidelijke keuze's te maken..

Dit omdat de mimosastruikjes niet de enigen waren die ik nu aangeschaft heb..maar daarover later meer.. :mrgreen:
batdah

149 bedankjes

Berichtdoor asiantjen op 24 dec 2014 15:08

Zien er mooie planten uit , zo te zien op foto is de potgrond het zelfde als bij mijn plant , gaan ze de grond in of hou je ze als kuipplant ?

Kontroleer ook even je planten dat er geen ongedierte op zit , bij mij was dat toen wel het geval bij aankoop en wel redelijk erg
asiantjen

63 bedankjes

Berichtdoor batdah op 24 dec 2014 19:13

Tot nu toe heb ik nog geen ongedierte gevonden, maar ik ga ze wel preventief met Provado behandelen voordat ze de kas in gaan...dit omdat tot nu toe elke plaag van buitenaf is gekomen met planten van derden..

De struikjes blijven kuipplant ,mischien dat ik later ene met kuip en al ingraaf(als ik een plaats kan vinden)
batdah

149 bedankjes

Berichtdoor maurits187 op 27 dec 2014 01:11

Onze Acacia rubida staat op humusrijke zandgrond en doet het erg goed op.
Hier meer info over Acacia: http://www.tropische-tuin.nl/acacia.html
maurits187

8 bedankjes

Berichtdoor batdah op 27 dec 2014 22:36

Dag Maurits,

ik heb al diverse keren op je site gekeken naar je experimenten.. :thumb_up: ik ga niet alles nadoen maar je lef is bewonderenswaardig.. :thumb_up:
batdah

149 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Exotische bomen en struiken