Actueel Weer overzicht

Plaats hier nieuws en tips in verband met de exotische planten hobby.

Re: Actueel Weer overzicht

Berichtdoor Jozef op 30 dec 2014 07:09

Sorry Carlo dat was niet de bedoeling..ik heb vannacht mijn kacheltje ook niet aangehad. Zag dat het bewolkt was. Ik hoor buiten het gedruppel van dooi. :thumb_up:
Gr. Jozef
Jozef

604 bedankjes

Berichtdoor turtleboy op 30 dec 2014 11:04

Vandaag tussen de 3 en 7C dus het winterdipje is voorlopig voorbij,vannacht is het hier ook al boven de nul gebleven en de vooruitzichten zijn ook goed.
Alleen maar goed voor onze plantjes en de stookkosten natuurlijk. ;)
Legio patria nostra
Honneur et Fedelite
turtleboy

72 bedankjes

Berichtdoor Hitch op 30 dec 2014 14:56

Heerlijk weertje buiten met een zacht zonnetje en een 5°C. In de serre was het daarnet 20°. Wel niet zo heel goed voor planten die in winterrust zijn en die daar gestald zijn :? .
Alle sneeuw is hier nu bijna verdwenen. De nacht van woensdag op donderdag geven ze nog een -2°C hier maar daarna niets dan positieve t°tot zelfs 10°C overdag en een 5°C 's nachts. :thumb_up:
Alleen jammer van die hoop vocht die onze kant opkomt in combinatie met meer wind maar goed, je kan niet alles hebben.
Hitch

156 bedankjes

Berichtdoor JmC4c op 30 dec 2014 15:11

:D ben blij dat we deze winterprik hebben doorgesparteld :D
Hopelijk blijft het verder wat kalm ivm vorst
JmC4c

502 bedankjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 30 dec 2014 20:21

De voorspellingen zien er weer ideaal uit.
Het winterprikje had uiteindelijk weinig betekenis en de bijverwarmingen konden uit blijven :thumb_up:
Toch had de massale sneeuw me afgelopen zaterdag overvallen. Nooit geloofd dat er zoveel zou gaan vallen maar hier is het dus vrijdag nacht om 01u00 al begonnen en bleef het al half liggen en dan is het gewoon non-stop verder blijven sneeuwen tot zaterdag 19u00 en echt volle bak sneeuwen he. Gelukkig was het net niet koud genoeg en bleef het niet 100% liggen, na zaterdag middag wel. Toch is hier een goeie 10 a 15cm gevallen, als het heel die tijd zou gevroren hebben zou hier een halve meter gelegen hebben denk ik :o
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Dimi Exotisch Hofke

397 bedankjes

Berichtdoor Jozef op 30 dec 2014 20:25

Dimi dat valt mee hoor, hier was het wel zo koud en bleef het ook continue sneeuwen. Uiteindelijk lag er ongeveer een dikke 20 centimeter. :cry:
Gr. Jozef
Jozef

604 bedankjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 30 dec 2014 22:06

Ja inderdaad Jozef, jullie streek had nog wat meer pech door iets noordelijker ook wat kouder. Gelukkig hier niet zo veel sneeuw als bij jullie. Heb je schade, ik hoop van niet ?
Positief aan zulke dingetjes is wel dat je weer wat kan bijleren. Zo heb ik weer bijgeleerd dat een plastiek folie + noppenfolie alleen niet volstaat als dak tegen sneeuw zoals ik toch ook al vreesde. Vraag me af hoe anderen dat dan toch voor mekaar krijgen. Toch wou ik ook eens een puntdak proberen en zo kijken of ik dan de golfplaten zo toch kon vermijden, niet dus :happy_thai:

Als ik de voorspellingen zo bekijk lijkt Januari weer lekker nat te worden...Ah voor mij is alles goed zolang ik maar niet moet bijverwarmen ;)
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Dimi Exotisch Hofke

397 bedankjes

Berichtdoor s.janssen op 31 dec 2014 00:10

En nu hopen dat de volgende inval meevalt ;)
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
s.janssen

284 bedankjes

Berichtdoor Jozef op 31 dec 2014 07:23

Dimi, ik heb je bouwwerken gezien, je bent erg handig volgens mij. Ik heb als dak ook alleen noppenfolie, maar dan wel een geraamte eronder van vurenhout. Dat lijkt het gewicht tot nu toe prima te dragen. :thumb_up:
Gr. Jozef
Jozef

604 bedankjes

Berichtdoor turtleboy op 31 dec 2014 21:12

Het is 20.11u en heb daarnet toch even moeten krabben. :?
Legio patria nostra
Honneur et Fedelite
turtleboy

72 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Nieuws en tips