die bromelia's heb ik ook uit de pot gehaald en in een sierpot gedaan met pokon kamerplanten potgrond is dat goed? want als ze in bakje blijven zitten kunnen de wortels niet groeien natuurlijk toch?
dit is ook een binnen pot en sier pot alleen zitten er geen gaten in dat het water weg kan lopen. waar ik was zijn binnen en sierpotten altijd dicht van onderen.
In dat geval maken we zelf gaten. Met de boormachine. Kan aan de hand van de foto niet goed inschatten wat voor soort potten je hebt. Als het houten potten zijn gebruik je houtboortje en anders een steen boor. Uiteraard is niets verplicht, maar zo zou ik het zelf doen. Gr. Jozef
Of gewon de plant met het potje waarin die zat in de sierpot zetten. Eventueel afdekken met spagnum of kokosvezels zodat je niet de "lelijke" binnenpot ziet. En dan komt het ook goed.
Met Palmen in je tuin ben je elke dag een beetje op vakantie.
Ik zal ze overzetten in binnenpotjes met gaten aan de onderkant die heb ik nog genoeg thuis staan en dan water geven of moet het vanuit onderen in water gezet worden
Bromelias altijd in de bladoksels / in de plant water geven.
dit heb ik van een site afgehaald van een bromelia kweker
Een bromelia mag lekker in het licht staan, maar niet in de felle zon. • De bromelia behoeft water in zijn koker. Verder mag de grond in de pot vochtig zijn, maar zeker niet te nat. • De bromelia behoeft maar 1 keer per week water. • Bijvoeding is niet perse nodig.
Met Palmen in je tuin ben je elke dag een beetje op vakantie.