Vroegrijp en vroegrot ? Het is niet te hopen. Dit zal de zesde roebelenii waarover ik mij heb ontfermd, bloei nam ik nog niet eerder waar, zelfs niet bij exemplaren met een flinke stam.
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
Zelf heb ik nog geen roebelenii gehad maar het is niet de eerste keer dat ik zo'n jonge Phoenix zie bloeien. Heb dit dus nog al gezien bij anderen Han. Mooi om te zien, deze zal het naar zijn zin hebben denk ik
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
Ik heb ze elk jaar in bloei en zoveel bemest ik ze niet.. In het voorjaar wat bekende beender/bloed meel en meer ook niet. Ja een standplaats in de schaduw of gefilterd zonlicht.
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
Vandaag zijn de bloemen opengegaan. Zo te zien is het een man. Het hart van de bloemen is bloedrood en wellicht is dit een aanwijzing dat deze palm door insecten wordt bestoven. Windbestuiving lijkt me niet effectief bij deze achter een spatha verscholen bloeiwijzen.
Bijlagen
Phoenix_roebelenii.jpg (149.8 KiB) 4283 keer bekeken
Laatst bijgewerkt door draco op 01 maart 2015 19:28, in totaal 1 keer bewerkt.
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"