Ensete Ventricosum buiten overwinterd

Op dit forum mag je al je berichten over bananenplanten, canna's, strelitzia's en ravenala plaatsen.

Re: Ensete Ventricosum buiten overwinterd

Berichtdoor Krisser op 06 maart 2015 10:51

Top dat de opzet geslaagd is!
Benieuwd wat dit komen seizoen zal geven! :thumb_up:
Follow your bliss.
Krisser

82 bedankjes

Berichtdoor asiantjen op 06 maart 2015 12:03

Hi,
Bedankt jongens van jullie berichten ,
Het is wel waar , het heeft geen winter geweest , maar het heeft wel hééééééél nat geweest , en daar was ik wat bang voor , deze soort heeft niet graag veel vocht aan zijn voeten in de winter , of het nu veel verschil zou gemaakt hebben met een strenge winter , ik zelf denk van niet ,aangezien de temp dan in zijn hutje altijd tussen de nul en minstens 5 graden bleef , als de zon er op scheen was het er al snel tegen de 20 graden in :thumb_up:

Grts Etienne ;)
asiantjen

63 bedankjes

Berichtdoor GeL op 06 maart 2015 12:28

Super Etienne!! :thumb_up: :thumb_up:
Moet ik ook eens proberen want die dingen beginnen na enkele jaren echt veel te wegen.

Gr,
Michel
GeL

200 bedankjes

Berichtdoor Dim op 06 maart 2015 19:27

Damm Jm prachtig. Ik ga het dus proberen he planten in de serre om eerde groei in te krijgen. Maar dan moet ik hem in mei verplanten! Zou dat kwaad kunnen?
Dim

8 bedankjes

Berichtdoor JmC4c op 06 maart 2015 20:22

:lol: Waarom niet in pot laten wortelen Dimi :?:
Zo kan je hem daarna in de volle grond plaatsen ;)
Zo deed ik het althans elk jaar ;) Vorig jaar heb ik door renovatiewerken alles buiten moeten plaatsen , Half Maart. Regelmatig een goede koude prik , maar toch met een prachtig resultaat op het einde van het seizoen. Je kan dat wel vinden in mijn tuintopic na wat zoekwerk.

Edit : 30 maart 2014, nog erger....
Afbeelding

oktober07 schreef:Knap gedaan Etienne maar niet vergeten dat we geen winter hebben gehad.
die ik bij jou heb gekocht staan er prima bij en reeds goed gegroeid !
Gr en tot de volgende
Johan

Het voorspellen van een winter is heel moeilijk. Maar het durven experimenteren en eruit leren bij deze temperaturen en vele regen is toch leerrijk, Johan? Nu weten we tenminste dat het mogelijk is met deze winter. We hadden hier toch een -6,5°C. Op dat ogenblik stonden ze nog niet onder mijn afdak. Pas daarna heb ik ze er geplaatst. Dus weet ik nu dat ze Kortstondige vorst alvast goed aan kunnen eens een bepaalde grote en dit in natte toestand.
Alhoewel ze mss maar een -3°C. even hebben gehad, beschutting was er wel.

Nu mijn update, van de buitenblijvers :)

Ensete Ventricosum....
Die volgens mij veel sterker is dan de Maurelli, of is dat omdat deze exemplaren veel sneller in groei en dikker zijn :?:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu de Ensete ventricosum 'Maurelli'

Afbeelding

Afbeelding
JmC4c

502 bedankjes

Berichtdoor browni op 06 maart 2015 23:26

dit zal zeker gelukt zijn volgens mij. tzal een kanjer worden tvoordeel is dat de plant geen wortels kwijt is zodat ze meer water en voeding kan opnemen tegenover een banaan die je uitsteekt voor binnen te overwinteren sucses
browni

0 bedankjes

Berichtdoor Sub T op 07 maart 2015 01:26

Inderdaad, musa basjoo bijvoorbeeld groeit het 2e jaar na aanplant ook veel beter dan het eerste, ik zou er zelfs niet van schrikken moest die Ensete in bloei komen dan.
Mijn grote maurellii is al heel wat jaartjes oud, en heeft dus al heel veel bladeren gegeven, maar wordt niet echt groter meer doordat ik hem telkens moet uitgraven en de wortels moet doorsteken tot hij hanteerbaar is. Maar hij wil maar niet gaan bloeien, dus ik vermoed dat het totale aantal bladeren dat hij gegeven heeft niet bepaald wanneer hij kan gaan bloeien, maar eerder de totale grootte van de plant, incl. wortelstelsel.
Ben benieuwd hoe de onderkant van de plant zich zal houden de komende weken, ik blijf het nog spannend vinden, maar de bovenkant ziet er in ieder geval zeer goed uit en het feit dat hij groei vertoont is een heel goei teken.

@JM die buitenblijvers denk ik niet dat ze het zullen halen, je hebt er binnen toch ook nog staan?
Sub T

138 bedankjes

Berichtdoor Dim op 07 maart 2015 11:57

Ja JM zou misschien beter zijn, dan beschadig ik niks als ik hem in volle grond plaats. Maar best nog geen water geven tot er groei is? Die zou toch moet en komen in de serre. Want de temp loopt soms boven de 30 graden op.
Dim

8 bedankjes

Berichtdoor Dennis_S op 07 maart 2015 17:23

Mooi! Dat zou een mooie ervaring zijn! Als dat lukt schaf ik er ook weer een aan en overwinter ik m ook buiten.
Dennis_S

349 bedankjes

Berichtdoor Johnsnoekbaars op 08 maart 2015 07:59

Hallo,
Mensen die nog de groene Ensete Ventricosum's zoeken,ik heb er genoeg staan.

p.b graag bij interessse
Johnsnoekbaars

3 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Bananen, canna's, strelitzia's, heliconia's en gembers