Nick & Eline's exotische tuin

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Re: Nick's exotische tuin

Berichtdoor Thunderfold op 01 apr 2015 19:17

Vandaag de 1e border helemaal 1 spade diep uitgegraven en waar de palms moeten komen tot 80cm diep. Dit weekend maken we de mengeling voor erin en zetten we de palms erop. Dan is de 1e border al klaar.
Thunderfold

19 bedankjes

Berichtdoor AIREMULP op 01 apr 2015 20:34

Ziet er gezellig uit Nick met die houten vlonders . :thumb_up:
Als de palmen er straks in staan begint het er op te lijken 8-)

Edwin
One life, live it !!
AIREMULP

135 bedankjes

Berichtdoor JmC4c op 01 apr 2015 21:07

Hey Nick,

Heb dit album blijkbaar gemist,
Dat is al een mooi plannetje dat je daar aangeboden heeft ;)
Ik zie ginds een prachtige Rhapidophyllum hystrix. 8-)
En veel mogelijkheden in je tuin.
Ondanks het stormweer hopen we dat het echt lenteweer vlug zijn intrede zal doen.
En zie ernaar uit om de evolutie van je tuin op te volgen

Vriendelijke Groet,
Jean-Marie
JmC4c

502 bedankjes

Berichtdoor Thunderfold op 06 apr 2015 17:12

Dit weekend 2dagen goed door gedaan en de 1e border is een feit. Zo goed als volledig af.

Afbeelding

de kuil van de border. Waar de butia's komen zijn intussen al 4 kruiwagens in gekipperd

Afbeelding

Mijn vriendin vult de emmers om de aarde te mixen. De mengeling = 1 emmer lava / 1 emmer vivimus / 1 emmer potgrond en 2,5 emmers aarde uit de tuin. Betonmixer doet de rest.

Afbeelding

Zo is hij geworden. Van links te beginnen Butia capitata / butia eriosphatia / rapodophyllum hystix en Jubea chilensis. En een tertrepanax rex

Afbeelding

Border is 3m50 lang en ong 1m80 breed in totaal
Laatst bijgewerkt door Thunderfold op 06 apr 2015 20:01, in totaal 1 keer bewerkt.
Thunderfold

19 bedankjes

Berichtdoor JmC4c op 06 apr 2015 18:45

Knappe border :thumb_up:
JmC4c

502 bedankjes

Berichtdoor Jozef op 06 apr 2015 20:39

Mooie smaakvolle mix, als ik zie hoeveel ruimte je daar nog hebt, is het wellicht verstandig de planten iets meer eigen ruimte te geven? Ik mag niets zeggen hoor, hier is het ook zo. Maar ik heb niet zoveel tuin..

Gr. Jozef
Jozef

604 bedankjes

Berichtdoor erna op 06 apr 2015 21:55

Dat ziet er mooi uit, maar persoonlijk had ik die grote butia daar niet bijgezet. Binnen enkele jaren staat deze border overvol. Maar dat is misschien de bedoeling. :o

groetjes, Erna
erna

374 bedankjes

Berichtdoor Thunderfold op 07 apr 2015 18:30

@ Jozef: Appart had gekund. Maar persoonlijk zie ik ze liever in bos staan. Das kwestie van smaak he :D.

@ Erna: Het is idd de bedoeling dat de border binnen een paar jaar ong vol staat met stam. Ik heb rekening gehouden met de maximum dikte van stammen. Voor chilenis 1m70 diameter en butia 80cm diameter. Chilensis blijft dan ong op 10cm van de raphy en de butia's ong op 80cm van de chilensis. De butia's zelf zullen wel tegen elkaar staan en elkaar wat weg duwen. Maar dat is ook met opzet gedaan. Dat is wat ik wil dat ze doen. Het is een beetje zoals jou butia border maar dan iets langwerpiger. De raphy laat ik maximaal 3 zijstammen maken. De rest trim ik. Kwa onderbegroeing dat zie ik pas binnen 10 jaar als de stammen 1x op dikte zijn. Voorlopig laat ik hem enkel dicht groeien met slaapkamergeluk. Maar de foto geeft wel een optisch bedrog vind ik. Hij lijkt veel kleiner op foto.
Thunderfold

19 bedankjes

Berichtdoor Thunderfold op 19 apr 2015 20:15

Vorig weekend en dit weekend weer hard aan het werk geweest aan onze grootste border achteraan. Deze wordt 7m50 lang en 3m50 breed. In 2 achthoeken tegeneen van vorm. Dit om het inpakken dan makkelijker te maken in de winter.

Afbeelding

Zover zijn we nu al. Nog ver van klaar maar begint langzaam vorm te krijgen. Deze achthoek is 3m50 diep en 4m lang. Tot nu toe al 4 van de 5 palms die erop moeten komen geplant. Een parajubaea torallyi / washingtonia robusta / chamaerops humillis en een Brahea armata. De 5e die nog moet komen is een chamaerops cerifera. En middenin moet nog een yucca elephantipes komen.
Thunderfold

19 bedankjes

Berichtdoor JmC4c op 19 apr 2015 21:19

Prachtige Brahea & Washingtonia 8-)
JmC4c

502 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Foto album en video