Dadelpit zaaien.

Post hier al je vragen in verband met het zaaien en stekken van exotische planten.

Dadelpit zaaien.

Berichtdoor Cevr op 09 apr 2015 18:59

Hallo Allemaal!

Ik at laatst een dadel en ik dacht , zou het een goede kiemer zijn?? :lol:
Ik heb jammer genoeg maar 1 pitje.. :roll:
Er zit een soort velletje omheen.. Hij ziet er wel een beetje rimpelig/verdroogd uit...
Moet ik het velletje er af halen en hem eerst weken in water?? Ik heb eerder een phoenix canariensis gezaaid zonder suc6..... De ontwikkeling ging langzaam en net na de kieming verdorde die ookal had hij genoeg water... Ik heb een kweekkasje waar het overdag rond de 25-30c is en snacht 20c. Zou dit voldoende warm zijn om ze te laten kiemen?? (a)

Ik hoor het graag!

MVG Coen
Cevr

0 bedankjes

Re: Dadelpit zaaien.

Berichtdoor Kai op 09 apr 2015 19:53

Hoi Coen,

Die dadelpit gewoon schoonmaken, veletje er ook af. Dadelpitten kiemen zo ongeveer overal ook bij 20 graden, ik denk zelfs nog onder een pannenkoek, maak je daar maar geen zorgen over.
Verder moet je het zaailingetje niet te ver laten verdrogen dan zal het gewoon blijven groeien.
Doen het ook prima als kamerplant.

Succes!

Kai
Kai

17 bedankjes

Berichtdoor Tosaman op 09 apr 2015 21:35

Ik heb in de koelkast nog een zakje met 50 dadelpitten liggen, schoongemaakt en al. Mag je van me hebben. Stuur maar een pm als je ze wilt hebben.
5-5-2015 lekker naar AC/DC geweest.
Tosaman

16 bedankjes

Berichtdoor s.janssen op 09 apr 2015 21:38

Zijn goede kiemers mits ze warm staan :) 1e jaar zou ik ze binnen houden voor een raam zetten op het zuiden. Meteen het eerste jaar naar buiten heb ik slechte ervaringen mee. Met name de medjool dadel kiemen erg goed, die zaden zijn ook 2x zo groot :)
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
s.janssen

284 bedankjes

Berichtdoor Kelvin Cooke op 10 apr 2015 17:48

Ik heb de mijne in Januari gezaaid en die staan nu al een kleine week buiten...... gaan nog helemaal goed en beginnen aan hun 2e blad

Inderdaad vrij makkelijke en snel kiemers en groeiers.
Kelvin Cooke

10 bedankjes

Keer terug naar Zaaien en stekken