Trachalorspermun jasminoides ervaringen .

Op dit forum kan je met al je vragen terecht over plumeria, heliconia, brugmansia, passiflora en andere exotische bloemen en planten.

Re: Trachelospermum jasminoides ervaringen

Berichtdoor lapalmeraie op 10 jun 2015 12:58

:lol:

Topic namen corrigeren doen we (= mods) niet.
Of beter; niet meer! Vroeger corrigeerden we zelfs spelling in sommige berichten.
Maar dat is niet meer bij te houden.

In ieder geval; je kunt wel zélf de titel aanpassen wanneer je reageert.
Net zoals ik dat nu zelf deed. ;)
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

857 bedankjes

Re: Trachelospermum jaminoides ervaringen .

Berichtdoor draco op 10 jun 2015 20:55

Bedankt voor de aanwijzing Niek, dat ga ik zeker doen de plantbenaming in de titel zonodig corrigeren. Jammer dat de aanvangstitel dan ongewijzigd blijft. Dit forum is open en vrij toegankelijk voor iedereen, dus vind ik dat het ook representabel moet zijn en blijven. Mij zou het wel lijken om topics met fout gespelde eigennamen van planten er direct uit te knikkeren een evidente tikfout daargelaten. :thai:

Draco
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
draco

711 bedankjes

Re: Trachalorspermun jasminoides ervaringen .

Berichtdoor Esther op 10 jun 2015 21:56

We zitten op een forum i.z. planten en niet voor benamingen of schrijfwijzen. Met 'eruit knikkeren' is een vraagsteller niet geholpen maar eerder mee weggejaagd. Hier wil ik het graag bij laten het is nl :off_topic:
Esther

93 bedankjes

Berichtdoor Rob op 10 jun 2015 23:31

Han, Het is veel erger nog dan de spelling...Ik dacht even een moment dat Cuno terug op het forum was :lol: :lol:

08/09, -14.7°C__14/15, - 3.6°C__20/21, -9.1°C
09/10, -10.0°C__15/16, - 5.9°C__21/22, -5.2°C
10/11, - 7.9°C__16/17, - 7.9°C__21/22, -6.9°C
11/12, -14.7°C__17/18, - 8.3°C__22/23, -7.1°C
12/13, - 7.9°C__18/19, - 7.5°C
13/14, - 0.8°C__19/20, - 2.8°C
Rob
Beheerder
Beheerder

1137 bedankjes

Re: Trachelospermum jasminoides ervaringen .

Berichtdoor draco op 11 jun 2015 00:51

Terug on topic dan maar :oops: , ik heb de Trachelospermum jasminoides (ik neem aan dat deze wordt bedoeld ;) ) een jaar of wat gehad, geplant tegen een Noordwestmuur in de brandende zomermiddagzon. Over uitbundige groei en welriekende bloei had ik niet te klagen. Echter onder de overhangende dakrand vrijwel zonder directe neerslag had dopluis het ook prima naar de zin. De groenblijvende bladeren werden plakkerig en zwart van de roetdauw en de struik verdween in de kliko. Ter vervanging groeien er nu twee rijkbloeiende Clematis.
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
draco

711 bedankjes

Berichtdoor Dutchlatino op 11 jun 2015 22:30

Een noordwestmuur in de brandende zomermiddagzon ? Een zuidwestmuur kan ik me nog voorstellen. Klopt dat wel ?
Neem eens een kijkje in mijn tuin: http://dutchlatino.webklik.nl/page/fotoalbum
Dutchlatino

11 bedankjes

Berichtdoor Bermuda op 11 jun 2015 23:58

Ik heb hem staan tegen een schutting op het zuidwesten, volle grond. Hij staat er sinds zomer 2014 en doet het prima. Veel gegroeid al en nu staat hij in de knop. Bij een strenge winter ben ik van plan wat bescherming neer te leggen bij de wortels. Afgelopen winter niet gedaan, geen schade.
Bermuda

25 bedankjes

Berichtdoor draco op 12 jun 2015 00:30

Bermuda schreef:Ik heb hem staan tegen een schutting op het zuidwesten, volle grond. Hij staat er sinds zomer 2014 en doet het prima. Veel gegroeid al en nu staat hij in de knop. Bij een strenge winter ben ik van plan wat bescherming neer te leggen bij de wortels. Afgelopen winter niet gedaan, geen schade.

Bij strenge vorst legt deze soort vrijwel zeker het loodje en zou hier februari 2012 niet hebben overleefd.
Dat overkwam tenminste de vervangende klimmer Stauntonia hexaphylla die eveneens tot zone 8 behoort.
draco

711 bedankjes

Berichtdoor Bermuda op 13 jun 2015 09:27

Ik dacht dat ze enkel met wat weinige bescherming het wel zouden redden. Ach, tot nu toe doet hij het goed. Mocht hij toch dood gaan door strenge vorst.. Jammer.. Maar zo'n leeg plekje wordt snel opgevuld hier :)
Bermuda

25 bedankjes

Berichtdoor draco op 13 jun 2015 11:12

Dutchlatino schreef:Een noordwestmuur in de brandende zomermiddagzon ? Een zuidwestmuur kan ik me nog voorstellen. Klopt dat wel ?

De Noordwest gevel staat dezer dagen vanaf 15 uur in de blakende zon. Rond die tijd bereikt de temperatuur het maximum. Zelfs de Noordoost gevel krijgt nog een staartje mee voor zonsondergang. ;)
De Zuidwest gevel ontvangt langer zon en het zal er warmer zijn, bomen zorgen er voor schaduw op het terras. Wij houden het zelf liever koel.
De NW muur blijkt overigens een ideale plek voor Clematis, zonaanbidders die aan de voet worden beschermd door laagblijvende Japanse esdoorns.
draco

711 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Exotische bloemen en planten