Ziet jouw plant of boom er momenteel minder goed uit of heb je last van ongedierte op je planten? Stel dan hier gerust je vragen hoe je je planten weer gezond kan maken.
Dat heeft te maken met weinig voeding (of zon), ik heb dezelfde maar dan met 10 nieuwe schijven die volledig ontwikkeld zijn in de tuin een pracht van een plant. (zal morgen foto maken) kan ook zijn dat wortelgestel nog niet super is ontwikkeld. weet niet meer of je hem van het voorjaar hebt aangeplant of vorig jaar. Heb je bemest? zoja met cactus mest? Die schade tja. Ik denk toch iets van littekens van vraat, juist omdat de nieuwe sappige schijven zijn aangetast en niet de oude.
Zon hebben ze genoeg en voeding begin van het jaar gegeven 2 keer vloeibare cactusmest dat bij een andere de groei zo hard ging dat de moederschijf open scheurde
Betreft een goed gewortelde stek van vorig jaar toen er een schijf afgebroken was. Heb het bij meerdere exemplaren zal eerdaags nog wat foto's toevoegen.
2 x vloeibare cactusmest in de juiste dosering zal geen opengebarsten schijf veroorzaken, dat kan gek genoeg ook komen door een hoop vocht in 1 x . In de cactusmest zit zo weinig stikstof dat het in een hoop gevallen te weinig zal blijken voor snelgroeiende Opuntia's Ik heb wel wat andere bemesting voor je maar dat is iets voor volgend jaar