Hoi Remko, ik heb bijden, drupelaars voor in de kop en 3 sproeiers voor de grote kuipen, maar dat was met die hitte niet genoeg, boomvarens met veel veren zuipen aardig wat weg op een etmaal
de krulcooperi stopt met afgooien en ik zie weer een beetje zwelling in de kop, maar de squarrosa gaat niet goed wordt steeds slechter! Ik weet nu ook wat er gebeurt is vooral met deze, ze moesten water bij krijgen met de douchkopsproeier tot dat de kluit compleet verzadigt is, dit is niet gebeurt ze dacht na een keertje de kluit nat te maken dat dit voldoende was! Dan heb je een parasol met een te lichte voet, die bij een flinke bries omgaat, op Zaterdag naar de Zondag 25/26 Juli heeft het kennelijk gestormd en is die omgewaaid en omdat men dacht met de regen geen water te geven heeft die enkele dagen plat gelegen waardoor die helemaal geen vocht gekregen heeft, alle water van het watergeefsysheem liep mooi de volle grond in.
Daarna op Dinsdag is die recht gezet en zijn ze de kopsproeier vergeten terug te plaatsen

ik vind dit extra sneu daar dit een 9 jarige kloon is van mijn N.Z. moederplant die door mijn eigen toe doen al eens uitgedroogt is in de winterstalling en maar heel langzaam herstelde, eigenlijk elk jaar verder wegkwijnt , een ding is zeker deze verzorging komt nooit meer aan mijn buitenplanten!
Als alles goed gaat wordt hier een grondwaterput geslagen eind volgende maand en dan zullen deze problemen tot het verleden horen.
Groetjes Eduard.
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC