Kijk, het voorbeeld van geduld hebben Wordt eindelijk beloond!
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
Even een kleine update van mijn kant voor een paar soorten waar ik toevallig vandaag een paar fotootjes van gemaakt heb.
Astrocaryum alatum
Astrocaryum alatum
20151027_093600.jpg (92.76 KiB) 5086 keer bekeken
Deze plant sloeg vrij laat aan. Maar toen het eenmaal gebeurde, deed hij dat ook goed. Wortels zijn zichtbaar aan de onderkant van de pot en het nieuwe speertje wat bij aankomst nog maar een puntje van een paar mm was, is nu zo'n 20 cm gegroeid.
Groei alatum 27-10-15
20151027_093537.jpg (76.43 KiB) 5086 keer bekeken
Lytocaryum hoehnei
Hier heb ik er drie van die alledrie ongeveer hetzelfde presteren. De plant heeft er inmiddels een volledig nieuw blad uitgedrukt. Mooimooimooi!
Groei Lytocaryum hoehnei 27-10-15
20151027_093658.jpg (109.73 KiB) 5086 keer bekeken
Licuala ramsayi
Deze was al zo druk met zijn wortels buiten de pot aan het pionieren dat ik hem inmiddels al een nieuwe pot heb gegeven. Ook deze plant heeft er ongeveer een volledig nieuw blad uitgegooid.
Bedankt Luc! Dat waren ze inderdaad. Mooie nieuwe speertjes ook, ziet er goed uit. Ik ben benieuwd hoelang het duurt tot die van mij bladeren van dat formaat eruit gooit. Ik denk eigenlijk niet eens zo heel lang meer.
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
Ik vrees dat er een tweede bestelling moet komen Kai!