@ JM, als je uw nieuwe serre winter en zomer op 25°C stookt en zorgt voor een goede luchtvochtigheid en genoeg water en mest dan je over een jaar (of 2-3 ) een plant zoals op de foto bovenaan dit topic
Vergeet niet dat dit niet de eerste maal is dat ik iets kan laten groeien op korte tijd hé Dus lach maar lol (Albizia Lophantha, bv) Ik hoop dat ik erin slaag om toch een knappe plant te toveren. Deze staat nu binnen en de info opzoeken en rondvragen kan beginnen.
Dat weet ik JM en indien er uitlopers komen dan houd ik mij wel aanbevolen. Hoewel het in de huiskamer al aardig druk wordt qua tropische jongens. En die worden snel, véél te snel, groot is mijn eigen ervaring.
Heel toevallig kwam ik zo'n soort, een kleine tegen bij een startende kwekerij en twijfelde of ik hem wilde aanschaffen, maar gebrek aan ruimte binnen Geen ervaring dus, maar vind hem wel heel erg mooi!!
Ik heb deze van een kennis die de knolletjes uit Vietnam had van zijn schoonmoeder . Hij zegt ook dat het niet de makkelijkste is . verwacht niet dat hij het lang gaat doen maar wie weet . Er waren wat mensen die hem ook hadden hier op het forum .Geschikt als kamerplant ?
Even een schop omhoog! Hoe staat het ervoor met jullie Black Stems?
Ik krijg waarschijnlijk komende week 2 exemplaren binnen. Wat zijn de do's and dont's? Is de verzorging vergelijkbaar met de gewone Alocasia Macrorrhiza?
Aangezien de voorgangers aangeven dat het niet de gemakkelijkste soort is vermoed ik van niet. De macrorrhiza groeit immers als een raket zonder speciale zorgen
Inderdaad is de gewone macrorrhiza een makkelijke plant . Mijn black stem heeft het begeven en is bovengronds weg gevallen . Geen aantoonbare oorzaak te vinden . Voordeel van deze soort is wel dat hij heel veel broedknolletjes aanmaakt en die kun je gewoon weer apart op potten en begin je weer opnieuw . Alleen zul je zo nooit een grote plant krijgen