Big Boys for free

Post hier al je vragen over je winterharde en niet winterharde palmbomen.

Big Boys for free

Berichtdoor Orlandi16 op 21 dec 2015 21:26

Zou ik niet laten liggen had ik de mogelijkheid:

http://www.kapaza.be/fr/fleurs-et-plant ... 688487.htm
Butia or not Butia
Orlandi16

14 bedankjes

Re: Big Boys for free

Berichtdoor zezinho op 21 dec 2015 22:21

Ik ben er vandaag nog gepasseerd. Maar wie kan dat vervoeren, laat staan tillen ?
In de veronderstelling dat de winter zo zacht blijft (of je moet de plaats hebben om ze vorstvrij te kunnen overwinteren) en je ze volgend voorjaar in volle grond kan zetten is het nog het overwegen waard. Die komen wel weer mooi op kleur.
Voor iemand die er de grove middelen wil tegenaan gooien, het proberen waard.
Wilfried
zezinho

95 bedankjes

Berichtdoor benbaron op 22 dec 2015 12:27

Easy on a pallet collection! - its ready to be collected. If it was in the UK 65euro to arrange a collection and delivery by pallet.
benbaron

0 bedankjes

Berichtdoor fordbully op 22 dec 2015 13:27

Op de foto zie ik toch dat je er met de vorken onder kan.
fordbully
Bedrijven

25 bedankjes

Berichtdoor Jarnovd op 22 dec 2015 18:29

We hebben daar in de buurt een vakantiehuisje deze zouden daar prachtig staan alleen jammer dat ik ze niet kan vervoeren :(
Jarnovd

1 bedankjes

Berichtdoor glen op 24 dec 2015 12:05

Ik zet ze de eerste week van het nieuwe jaar op transport. Volgens de eigenaar staan ze al drie jaar op de dijk lekker te genieten van de zeelucht. De veren zullen wel moeten een stukje sneuvelen (jammer) anders gaan ze niet op de vrachtwagen. Met wat geduld en wat geluk kunnen ze hier m'n hofken wat opfleuren.
glen

2 bedankjes

Berichtdoor Hitch op 24 dec 2015 13:16

Veel geluk ermee. Zijn flinke knapen die eens hersteld van de bladschade wel flinke eyecatchers zullen zijn.
Hitch

156 bedankjes

Berichtdoor Roeland op 24 dec 2015 14:40

Geluk ermee! Zijn flinke jongens al. Heb ze vorig jaar gezien in Nieuwpoort. Hoewel ze er 's zomers ook niet heel fris uitzagen vond ik. Wrs herstel van de winter en de vele wind daar!
Roeland

7 bedankjes

Berichtdoor draco op 24 dec 2015 16:43

glen schreef:Ik zet ze de eerste week van het nieuwe jaar op transport. Volgens de eigenaar staan ze al drie jaar op de dijk lekker te genieten van de zeelucht. De veren zullen wel moeten een stukje sneuvelen (jammer) anders gaan ze niet op de vrachtwagen. Met wat geduld en wat geluk kunnen ze hier m'n hofken wat opfleuren.

Volgens mij is Phoenix canariensis helemaal geen liefhebber van de zilte zeelucht en is dat de oorzaak van de aangetaste veders. Je ziet ze ook zo verfromfraaid staan op de boulevards aan de Nederlandse kust.
De zilte lucht schijnt niet zozeer problematisch te zijn voor deze palm, maar ze kunnen slecht tegen een hoge zoutconcentratie bij de wortels. Phoenic dactylifera daarentegen is zeer goed bestand tegen zout evenals de theophrasti. Met alleen nog Serenoa repens als koude tolerante soort is het lijstje van soorten die geschikt zijn om aan de kust te plaatsen compleet (bron: An Encyclopedia of Cultivated Palms - Riffle and Craft).
Laatst bijgewerkt door draco op 24 dec 2015 21:54, in totaal 1 keer bewerkt.
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
draco

711 bedankjes

Berichtdoor Jos Mannaart op 24 dec 2015 18:57

Begreep dat de Trachycarpus fortunei ook goed tegen zilte lucht kan klopt dat niet?
Jos Mannaart

20 bedankjes

Volgende

Keer terug naar Winterharde en niet-winterharde palmbomen