Richard's Braziliaanse fotolog

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Re: Vakantieplaatjes van een palmgek ;)

Berichtdoor draco op 02 jan 2016 11:28

Mooie plaatjes ook de detailfoto's zoals onder andere van de Pandanus utilis (31/12)
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
draco

711 bedankjes

Berichtdoor palmgek op 02 jan 2016 20:48

Nadat we thuis zijn aangekomen zijn de bewuste Corypha zaden nu al wat ingekrompen. Heb het vermoeden dat dit niets meer wordt. Jammer.... ik denk dat als we 1 of 2 maandje later waren geweest het beter afgerijpt zou zijn. Zijn ongeveer zo groot als een euro, een enkele iets groter.

Afbeelding

Heb voor de liefhebbers wel nog enkele superverse zaden van Dypsis decary, Hyophorbe verschaffeltii en 2 onbekende waaierpalmsoorten (vermoedelijk Copernicia, zie eerder getoonde foto's) te verdelen.
Não faz mal!

2022 minimum 24,7 - maximum 33,6
2023 minimum 23,9 - maximum 34,0
palmgek

460 bedankjes

Berichtdoor palmgek op 03 jan 2016 10:44

Aangezien de foto's in totaal verspreid saan over mijn camera, telefoon en tablet, volgen bij deze nog wat laatste panorama's die met mijn tablet genomen zijn.
Dan zijn we er voorlopig weer even doorheen, tot een volgende ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door palmgek op 03 jan 2016 11:25, in totaal 3 keer bewerkt.
Não faz mal!

palmgek

460 bedankjes

Berichtdoor marcoenhelma op 03 jan 2016 10:53

bedankt maar weer :thumb_up:
marcoenhelma

2 bedankjes

Berichtdoor palmgek op 03 jan 2016 12:20

Oja 8-)
, zijn er onder jullie nog mensen die wel is een Thevetia peruviana in bloei hebben gehad in NL/BE? Of zowieso hebben weten opkweken van zaad? Ik heb hier enkele zaden van, als het goed is zowel de gele als de oranje. Ben benieuwd of het de moeite loont...
Não faz mal!

palmgek

460 bedankjes

Berichtdoor AIREMULP op 03 jan 2016 12:22

palmgek schreef:Nadat we thuis zijn aangekomen zijn de bewuste Corypha zaden nu al wat ingekrompen. Heb het vermoeden dat dit niets meer wordt. Jammer.... ik denk dat als we 1 of 2 maandje later waren geweest het beter afgerijpt zou zijn. Zijn ongeveer zo groot als een euro, een enkele iets groter.

Afbeelding

Heb voor de liefhebbers wel nog enkele superverse zaden van Dypsis decary, Hyophorbe verschaffeltii en 2 onbekende waaierpalmsoorten (vermoedelijk Copernicia, zie eerder getoonde foto's) te verdelen.

Denk ook dat ze nog niet voldoende afgerijpt zijn :cry:
Ik heb hier een foto gemaakt van een corypha pit .
Hij lag los bij de zaailing hier ,en is ongeveer 1,8 cm

Edwin
Bijlagen
P1160829.jpg
P1160829.jpg (55.43 KiB) 5026 keer bekeken
One life, live it !!
AIREMULP

135 bedankjes

Berichtdoor palmgek op 03 jan 2016 12:30

Hoi Edwin,
Denk dat de grootste die ik hier heb ook wel zoiets is, echter zit er dan nog een laag vruchtvlees omheen. Ik haal het er nog maar niet af, laat maar wat indrogen, het is nog erg zacht en vers. Dan is kijken wat er van over blijft :? Ik verwacht er in ieder geval vooralsnog niets van.
Thnx voor de foto :thumb_up:
Não faz mal!

palmgek

460 bedankjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 05 jan 2016 07:42

Helemaal geweldig Richard ! :applaus:
Ook super van die Corypha's en dat je eentje in bloei hebt kunnen bewonderen, dat kom je zelden tegen 8-)
Tuintje ziet er zalig uit, vooral de Cocos maakt me erg jaloers en die Pritchardia word ook prachtig :thumb_up:
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Berichtdoor AIREMULP op 05 jan 2016 17:40

palmgek schreef:Oja 8-)
, zijn er onder jullie nog mensen die wel is een Thevetia peruviana in bloei hebben gehad in NL/BE? Of zowieso hebben weten opkweken van zaad? Ik heb hier enkele zaden van, als het goed is zowel de gele als de oranje. Ben benieuwd of het de moeite loont...

Ik heb een paar jaar terug er een aantal gele opgekweekt uit zaad destijds van Griekse vakantie mee genomen . Vind het een echte eyecatcher dus ik zou zeggen zaaien en in de tuin ermee :lol:
Na 3jaar had ik nog geen bloei en toen heb ik ze opgeruimt . Ze werden behoorlijk groot dus heb ze een aantal keren in gesnoeid ( misschien daarom geen bloei gehad )
Als je verse zaden heb kiemen ze zeer snel . Binnen 2 weken .
een zaad bevat vaak meerdere zaadkamers waaruit meerdere zaailingen komen .
Ik stond toen wel even raar te kijken dat er meerdere zaailingen uit 1 pit kwamen ( dit komt niet bij alle zaden voor hoor .
Zaailingen groeien en vertakken zeer snel .Binnen een jaar heb je al een aardig struikje met mooi glanzend blad . Denk zelf dat ze na 2 jaar bloeien onder de gunstige omstandigheden daar .
Zaden zijn extreem giftig .In India plegen vee lmensen zelfmoord door deze zaden door te slikken . :?

edwin
One life, live it !!
AIREMULP

135 bedankjes

Berichtdoor palmgek op 05 jan 2016 18:19

Hoi Edwin, bedankt voor je antwoord :thumb_up:
In BR heb ik ze al in de tuin. Mijn vraag had meer betrekking op het opkweken en de bloei hier in NL.
Net als jij vind ik het een mooi boompje en zou hem hier ook graag willen hebben.... Echter, als ik je goed begrepen heb zal het niet gaan meevallen om deze in bloei te krijgen en is daarmee voor mij niet echt de moeite waard. Helaas...
Não faz mal!

palmgek

460 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Foto album en video