Beginnen al aardige plantjes te worden Michel Ik ben aan het experimenteren geweest met zaad . Ik heb hier 5 weken terug een bakje voor het raam gezet bij 18 graden met een gripbag erover heen om het goed vochtig te houden . Na twee weken zat er een beetje schimmelpluis op de zaadjes die uit zichzelf weer verdween . Dacht eerst dat het zaad daardoor niet uit zouden komen . Na 3 weken begonnen ze massaal te kiemen . Conclusie : Colocasia G.T.G.S zaden zijn dus prima te kiemen bij kamertempratuur , duurt alleen wat langer .
Edwin
Bijlagen
P1160858.jpg (107.24 KiB) 3916 keer bekeken
P1160859.jpg (84.35 KiB) 3916 keer bekeken
P1160860.jpg (158.75 KiB) 3916 keer bekeken
Laatst bijgewerkt door AIREMULP op 08 feb 2016 18:03, in totaal 2 keer bewerkt.
Hi Edwin, Ziet er goed uit! Heb hier nog tientallen zaailingen die ik moet oppotten. Ga er uiteindelijk nog een stuk of 5 uitplanten, plaatsgebrek nietwaar Deze ga ik wel in een vochtige kas bij 30°C zetten om te vergelijken met die op de foto (die op kamer temperatuur staan én kamer luchtvochtigheid).
Ik zie dat je netjes vangplaten bij je plantjes heb staan Het zaaien bij kamertempratuur kwam eigenlijk naar aanleiding van iemand die zaden bij me wilden kopen maar geen propagator had . Hij vroeg me of ze ook bij kamertempratuur kiemde en ik zij dat ga ik uit proberen . Zo doende dit proefje . Blijkt dus goed te kunnen .
Hier doen ze het echt super! De laatste dagen groeien ze ontzettend snel. Je ziet ze met de dag groter worden. Het nieuwe blad op de foto was vanmorgen nog opgerold en haast niet zichtbaar. Het grootste blad meet nu al 3 centimeter en dat was 2 dagen nog maar 2 cm.
Vandaag maar weer een extra propagator gemaakt want van de week volgt een nieuwe zaai poging