De bruine vlekken zijn niet weg gegaan maar zijn alleen maar groter geworden, ik ben er inmiddels achtergekomen dat het
niet aan de zon en de varenrouwmug ligt. Ik heb van alles geprobeerd, een week wat meer water gegeven, een weekje wat minder maar de bruine vlekken blijven groeien

! Ongeveer 2 weken geleden kwam er weer een nieuw blad uit, die nog lang groen bleef, maar sinds een paar dagen helemaal bruin wordt, ook bij de andere zaailingen worden de bladeren bruin en bij een is er zelfs een gat ontstaan midden in het blad (?!?!?!), ik ben echt ten einde raad en ik heb jullie hulp echt hard nodig!
Alvast erg bedankt voor de reacties! En hopen dat het snel weer beter gaat..
Hier nog enkele foto's van de zaailingen:
Hier een foto van één van de zaailingen, je ziet dat er direct weer nieuwe bruine vlekken ontstaan op het blad dat er net uit is gekomen, ook zie je dat het blad helemaal links(boven) helemaal licht bruin en dor is:

- 20160510_155559_resized_1.jpg (219.05 KiB) 4093 keer bekeken
Hier een foto van de andere zaailing, die op de andere bladeren nog geen/ heel weinig bruine vlekken hebben alleen het nieuwe blad dat eruit komt zit al hélemaal vol met bruine vlekken, op een ander blad is een bruine vlek ontstaan, en die is een soort van vergaan en nu zit er midden in het blad een gat (komt niet door een rups of ander insect). Hier een foto van die zaailing:

- Bij deze zaailing zit bij 1 blad midden in het blad een gat..
- loll.jpg (205.79 KiB) 4093 keer bekeken
En hier een foto van het nieuwe blad en de bruine vlekken:

- ha.jpg (203.77 KiB) 4093 keer bekeken
Heb laatst wel een paar keer kraaien (vogels) bij de zaailingen gezien maar ik weet niet of ze iets hebben gedaan, ik kan me niet bedenken wat ze dan gedaan zouden kunnen hebben, dus ik verwacht eigenlijk niet dat dat de oorzaak is.