Phoenix canariënsis

Ziet jouw plant of boom er momenteel minder goed uit of heb je last van ongedierte op je planten? Stel dan hier gerust je vragen hoe je je planten weer gezond kan maken.

Phoenix canariënsis

Berichtdoor Aaron Denys op 01 apr 2016 18:33

Hallo allemaal,

Ik heb de laatste week een aantal vlekken op mijn Phoenix canariënsis opgemerkt.
Er zijn een aantal witte verkleuringen, en een paar bruine punten.
Ik dacht misschien aan vorstschade of verbranding door de zon, maar hij staat wel al 2 jaar in de volle grond.
Wat zou er mis mee zijn?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groeten Aaron.
Groeten uit het altijd zonnige Gullegem. :)
Aaron Denys

26 bedankjes

Re: Phoenix canariënsis

Berichtdoor Dennis_S op 01 apr 2016 20:36

De plant ziet er wel gezond uit. Ik denk dat er van de winter wat vocht in zijn bescherming is gekropen? Koude en vocht zorgt voor dat soort vlekken. Ik zet zelf soms de verwarming aan in de verpakking ook al vriest het niet. Daardoor stijgt de warme vochtige lucht via een opening aan de bovenkant weg uit de verpakking. Wel een opening aan de onderkant houden! Zo houd je je plant perfect droog in de winter, zelfs in een krappe verpakking.
Dennis_S

349 bedankjes

Re: Phoenix canariënsis

Berichtdoor Aaron Denys op 01 apr 2016 22:28

Bedankt voor de reactie Dennis.
Ik had het grootste deel van de winter slechts 1 zijde van het hokje helemaal dicht.
Als het harder ging vriezen gingen ze allemaal dicht.
Dus er is inderdaad wel wat regen in kunnen komen. Heb ook geen enkele keer bijverwarmd.
Ik vermoed dat de kleur niet meer zal bijtrekken? Maar ik ben toch al blij dat het niet zo erg is voor de palm.

Groeten Aaron.
Groeten uit het altijd zonnige Gullegem. :)
Aaron Denys

26 bedankjes

Keer terug naar Plantendokter: wie weet raad?