Problemen Palmzaailingen

Ziet jouw plant of boom er momenteel minder goed uit of heb je last van ongedierte op je planten? Stel dan hier gerust je vragen hoe je je planten weer gezond kan maken.

Problemen Palmzaailingen

Berichtdoor Toppalm op 24 apr 2016 09:50

Hallo Allemaal,

Sinds 2 maanden ben ik in het bezit van een kas (aluminium met polycarbonaat platen) waarin ik o.a. mijn palmzaailingen laat groeien.
Nu zie ik dat verschillende bladeren lijken af te sterven... Mijn eerste ingeving is dat dit verbrandings verschijnselen zijn.
Maar ik ben benieuwd naar jullie mening.
Bijgevoegd een foto.
Verder groeien er ook wel nieuwe bladeren dus probleem lijkt niet extreem maar ben wel benieuwd.
Als het inderdaad verbrandings verschijnselen zijn moet ik daar wat aan gaan doen.
Palmzaailing (Small).jpg
Palmzaailing (Small).jpg (132.29 KiB) 1988 keer bekeken
Mijn tropische tuin:
viewtopic.php?f=49&t=16449
Toppalm

22 bedankjes

Re: Problemen Palmzaailingen

Berichtdoor draco op 24 apr 2016 10:46

Verbranding als gevolg van zonlicht beperkt zich niet tot de top van het blad. Wat de oorzaak is van de ingedroogde bladpunten weet ik niet. Mogelijk is het de lagere luchtvochtigheid bij het recente zonnige weer met hogere temperaturen? Door gebruik van schermdoek vermindert het verbrandingsrisico, blijft het er koeler en stijgt daarmee de relatieve luchtvochtigheid.
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
draco

711 bedankjes

Re: Problemen Palmzaailingen

Berichtdoor Toppalm op 25 apr 2016 21:31

Goed punt!, ik ga eens kijken wat ik daarmee kan.
Alvast bedankt.
Mijn tropische tuin:
viewtopic.php?f=49&t=16449
Toppalm

22 bedankjes

Keer terug naar Plantendokter: wie weet raad?