![]() | 38 bedankjes |
Willem1 schreef:Ben ik deels met je eens Alexander:
In Locarno en omstreken (dus ook de wat hoger gelegen gebieden die niet aan het meer liggen zie je vooral, Trachycarpus, Albizia, Lagerstroemia, Magnolia en Campsis en Oleander. Over de Trachy, de Albizia, de Magnolia en de Campsis weten we dat deze het bij ons ook goed doen. De Lagerstroemia vind ik een zwaar ondergewaardeerde plant/boom. Ik heb er 2 in de volle grond staan en deze komen moeiteloos door de winter heen. Het enige probleem is dat ze vaak te laat in bloei komen bij ons, komen ze echter in bloei (er zijn varianten die eerder in bloei komen) dan heb je werkelijk een eye-catcher in je tuin.
De echte uitzondering is (waar ik zelf ook niets van begrijp) is de Oleander. Je ziet ze in het zuiden van Zwitserland (zelfs in hoger gelegen dorpen) terug als struik of als boom, no problem. Bij ons blijft dit een probleem, weet iemand waarom of zijn er wel voorbeelden van Oleanders die moeiteloos overleven in de Benelux?
Wim
![]() | 33 bedankjes |
![]() | 71 bedankjes |
![]() | 65 bedankjes |
ick schreef:Eens, bij mij doen de ‘Atlas’ en de ‘Villa Romaine’ het het beste, veel beter dan de veel oudere tuincentrum-oleanders, die matig bloeien en ook niet geweldig groeien. Mede door de winterschade die ze ondanks passieve bescherming in meer of mindere mate oplopen in een gemiddelde winter.
groet, rick
![]() | 33 bedankjes |
Keer terug naar Winterharde en niet-winterharde palmbomen
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten