Gouden HandPalm schreef:Bedenk wel dat je Beaucernea's aka Nolina's tot de succulenten moet rekenen, vergelijkbaar met Yucca's en Agave's.
.
Ben het met je eens dat ze niet te nat moeten staan en zeker geen natte wortels! Maar dat wil niet zeggen dat ze het in die omstandigheden niet goed zouden doen, ik heb er al eentje 9 jaar in de subtropische kas staan waar een zeer vochtige atmosfeer heerst en de plant in een versnelde groei raakt wat ook niet wenselijk is, maar die groeit goed, heb deze afgelopen jaar tot op enkelhoogte terug gezaagd en deze heeft nu een 6 tal nieuwe uitlopers.
Foto voor het snoeien,
Mijn oude exemplaar nu 37 jaar heb ik vroeger ook te nat gehouden omdat ik toen niet beter wist, nu staat die in een brede [maar nog niet breed genoeg] ondiepe pot waar die deze met zijn voet uit zijn vorm begint te drukken, de schotel dient om het water wat gelijk doorloopt naar beneden op te vangen, wil geen natte vloer! Staat er water in dan is dat binnen 10 minuten opgezogen, deze staat vrij droog krijgt om de week wat water veel licht en veel warmte in de zomer.
Eduard.
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC