trachycarpus sp kumaon

Post hier al je vragen over je winterharde en niet winterharde palmbomen.

Re: trachycarpus sp kumaon

Berichtdoor Toppalm op 31 jan 2017 23:30

Inderdaad!.
Dit jaar waren het droge omstandigheden, mede daardoor hebben enkele andere jonge palmpjes het overleeft in hun plastic potje :)
Maar er heeft wel enige tijd een flinke laag sneeuw op gelegen, maar volgens sommige juist het iglo effect veroorzaakt ( ben daar zelf nog niet geheel van overtuigd dus meestal haal ik zelf de sneeuw eraf, mede omdat ik het jammer vindt dat bladeren onder het gewicht kunnen bezwijken)

Vorig jaar was het wat natter voor zover mij nog bij staat, en ook toen geen problemen!.
Mijn tropische tuin:
viewtopic.php?f=49&t=16449
Toppalm

22 bedankjes

Berichtdoor daniell op 31 jan 2017 23:58

Toppalm schreef:Inderdaad!.
Dit jaar waren het droge omstandigheden, mede daardoor hebben enkele andere jonge palmpjes het overleeft in hun plastic potje :)
Maar er heeft wel enige tijd een flinke laag sneeuw op gelegen, maar volgens sommige juist het iglo effect veroorzaakt ( ben daar zelf nog niet geheel van overtuigd dus meestal haal ik zelf de sneeuw eraf, mede omdat ik het jammer vindt dat bladeren onder het gewicht kunnen bezwijken)

Vorig jaar was het wat natter voor zover mij nog bij staat, en ook toen geen problemen!.

Heb je een foto van de Kumaon? Ik vind de kale stam zoveel mooier. Kalamuni takil zal waarschijnlijk mijn ultieme favoriet worden, alleen voordat die groot is kan ik nog lang wachten. De Kumaon biedt met zijn snelle groei meer perspectief. Ik was alleen vreselijk afgeknapt op de zwakke bladeren. Nu blijkt hij misschien toch perspectief te bieden!
daniell

6 bedankjes

Berichtdoor Willem1 op 01 feb 2017 00:02

Daniell: Het gaat om de echte Takil, als zaailing een paar jaar geleden gratis van Herbert meegekregen tijdens een palmvrienden-bijeenkomst. In het voorjaar herstelt hij snel van de winterschade, echter na de eerste vorst in het najaar laat hij steeds weer tekenen van verval zien. In algemene zin ben ik overigens zeer tevreden over de planten van Herbert. Het jaarlijkse palmvrienden-uitje is keer op keer erg geslaagd.
Willem1

5 bedankjes

Berichtdoor daniell op 01 feb 2017 01:29

Willem1 schreef:Daniell: Het gaat om de echte Takil, als zaailing een paar jaar geleden gratis van Herbert meegekregen tijdens een palmvrienden-bijeenkomst. In het voorjaar herstelt hij snel van de winterschade, echter na de eerste vorst in het najaar laat hij steeds weer tekenen van verval zien. In algemene zin ben ik overigens zeer tevreden over de planten van Herbert. Het jaarlijkse palmvrienden-uitje is keer op keer erg geslaagd.

Ik denk dat de echte Takils door hun trage groeisnelheid minder makkelijke palmen zijn. Hier ook ontzettend trage groei.
daniell

6 bedankjes

Berichtdoor Toppalm op 01 feb 2017 16:25

Heb je een foto van de Kumaon? Ik vind de kale stam zoveel mooier. Kalamuni takil zal waarschijnlijk mijn ultieme favoriet worden, alleen voordat die groot is kan ik nog lang wachten. De Kumaon biedt met zijn snelle groei meer perspectief. Ik was alleen vreselijk afgeknapt op de zwakke bladeren. Nu blijkt hij misschien toch perspectief te bieden

De Sp. kumaon heeft geen kale stam, maar ik zal je z.s.m. een foto sturen, kijken even in de webshops die de sp. kumaon verkopen, dan zie je hoe ze er uit (gaan) zien.
Mijn tropische tuin:
viewtopic.php?f=49&t=16449
Toppalm

22 bedankjes

Berichtdoor daniell op 02 feb 2017 11:51

Ik dacht dat deze dat wel had. Het kan ook zijn dat we allebei wat anders onder een kale stam verstaan. Ik bedoelde dat hij niet zoveel haar heeft als de Fortunei, maar wel vezels. Ook is het ontwerp van de stam sierlijker
daniell

6 bedankjes

Berichtdoor Eduard op 02 feb 2017 12:22

Willem1 schreef:Daniell: Het gaat om de echte Takil, als zaailing een paar jaar geleden gratis van Herbert meegekregen tijdens een palmvrienden-bijeenkomst. In het voorjaar herstelt hij snel van de winterschade, echter na de eerste vorst in het najaar laat hij steeds weer tekenen van verval zien. In algemene zin ben ik overigens zeer tevreden over de planten van Herbert. Het jaarlijkse palmvrienden-uitje is keer op keer erg geslaagd.

Ik heb deze ook van die bijeenkomst maar altijd in pot gehouden en dan blijven ze onbeschadigd met stallen, misschien dat die dit jaar een plek krijgt in de volle grond,
Afbeelding

Afbeelding

Eduard.
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC
Eduard

1032 bedankjes

Berichtdoor AIREMULP op 02 feb 2017 14:57

Mooie sierlijke palm .

Edwin
One life, live it !!
AIREMULP

135 bedankjes

Berichtdoor daniell op 02 feb 2017 15:04

Blijft mooier dan Fortunei. Het lijkt wel alsof hij kortere stijfere bladeren heeft gekregen! Dus eerst dat slappe blad laten uitgroeien als ik het nu zie!
daniell

6 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Winterharde en niet-winterharde palmbomen