Anplanting trachycarpus fortunei

Post hier al je vragen over je winterharde en niet winterharde palmbomen.

Anplanting trachycarpus fortunei

Berichtdoor jef janssens op 14 maart 2017 22:39

Hallo iedereen,

Ik ben jef janssens nieuw op het forum en in de hobby, nu heb ik woensdag een trachycarpus fortunei
opgehaald bij Jozef en deze zaterdag geplant. Jozef gaf me de raad vivimus aan de wortels te doen en de plant te snoeien, maar... heb ik deze ver genoeg terug gesnoeid?

Mvg,

Jef
Bijlagen
Trachy in pot.jpg
Trachy in pot.jpg (104.99 KiB) 3000 keer bekeken
Trachy geplant.jpg
Gesnoeide versie
Trachy geplant.jpg (112.5 KiB) 3000 keer bekeken
jef janssens

0 bedankjes

Re: Anplanting trachycarpus fortunei

Berichtdoor rice op 14 maart 2017 22:55

Hallo,

en welkom!

Het zijn een aantal exemplaren zo te zien, ik zie niet hoeveel precies..
Maar ik zou niet extra gaan snoeien nu, zorg dat je voldoende water geeft en kijk even hoe de palmen zich zullen aanpassen. Het zal ook een beetje afhangen van de grondsoort die je hebt en de drainage, en natuurlijk het weer. Maar aangezien het nog koel is lijkt me dat met voldoende water het goed zal gaan komen zo..

beetje off topic..Het zijn exemplaren met wel heel slap blad en een behoorlijk open locatie, ben benieuwd of het blad zich zal aanpassen in de loop der tijd
rice

33 bedankjes

Berichtdoor jef janssens op 15 maart 2017 00:11

Het is nu inderdaad nu nog een heel open locatie, maar we zijn volop bezig met de aanplanting van onze tuin (een kleine 800m²), de bedoeling is om een vrij dicht begroeide tuin te krijgen.
Maar er moet er 1 de eerste zijn he? We wonen in de Antwerpse kempen, dus zandgrond.
De slappe bladeren kunnen ook zijn van het feit dat hij enkele dagen in een pot heeft moeten staan. Dus water en afwachten he?
Alvas bedankt voor het anwoord.
jef janssens

0 bedankjes

Berichtdoor Mate op 15 maart 2017 06:21

:welkom: sterkte met de hobby. Leuke cluster van trachys :thumb_up:
Een klein stukje Dalmatië in mn achtertuintje.
Mate

353 bedankjes

Berichtdoor Jozef op 15 maart 2017 06:42

Het zijn er vier. met verschillende stamhoogtes. De snoei was aangeraden omdat het onmogelijk was meer wortels te behouden. Wat een enorme ruimte heb je daar Jef. :thumb_up: Geweldig. Je had dat wel verteld maar foto's zeggen zoveel meer. Ik hoop dat de palmen goed aanslaan. Ze zijn in ieder geval van zand naar zandgrond gegaan en met de vivimus en zo vroeg in het seizoen moet het helemaal goed komen. Vanaf eind april kan je ook wat meststoffen geven, dat deed ik hier niet maar zal de palmen zeker helpen weer goed te wortelen.
Jozef

604 bedankjes

Keer terug naar Winterharde en niet-winterharde palmbomen