nog een foto van een vandaag gekochte sikkimensis voor mij vriendin hehe zo kan ik haar stekken afsnoepen en denk zelfs aan de bladeren te zien dat het een red tiger is.
Mooi! Ook van de Floramarket neem ik aan? Is dat eigenlijk vergelijkbaar met de Floralux of is het veel kleiner? Het is namelijk iets dichterbij en ben wel benieuwd
Veel kleiner ! Wl mooie ingerichte winkel en niet zoals in floralux die ambetante Franse die files veroorzaken voor de andere mensen. Veel Palmbomen hebben ze daar. Van bananesoorten enkele Basjoos , mooie jonge lotusbananen die wel duur staan (30 euro) en nog enkele sikkimensisen. Je ziet dat het gros van de klanten dat nie kent en zo laten ze zat staan) van palmbomen hebben ze filferia canarensiesen washingtonia's en nog enkele.
Ziet er goed uit! Je zal merken dat de sikkimensis nog sneller groeit dan de basjoo.
30€ voor een Musella lasiocarpa is inderdaad wel veel geld. Ik heb er vorig jaar eentje gekocht voor amper 10€. Deze was reeds 50cm hoog! Normaal zijn ze wel iets duurder vermoed ik.
Ik hoop het dan kan ik deze winter al men stekken binnehouden . IK heb eentje gekocht 20 cm stam voor 4 ,95 zo'n lasiocarpa aleen hoop ik dat ie groeit want zen blaadjes beginnen geel te kome groetn Pietn
Ik had in het begin ook dat de blaadjes van de Lasiocarpa geel begonnen te worden. Geef hun dan wat organische vloeibare meststof, dan komen ze er weer door Ook op een lichte plaats zetten.
Onlangs had ik veel zaailingen van de Musella lasiocarpa verpot. De blaadjes werden toen ook plots geel, maar spoedig kwamen er nieuwe groene blaadjes piepen. Je moet er veel zorg voor dragen, maar het is het zeker waard. Ze zien er 'frisgroen' uit. Groeien fantastisch goed in de serre trouwens!
Amai , ge hebt wss een hele bananeplantage staan . Een serre heb ik nog niet maar men lascorpia staat momenteel buiten onder een afdak dus hopelijk begint ie snel te groeien al zie ik niet direkt een nieuw blad zitten