De grote antractica heeft het echt naar zijn zin, nu zijn er 11 bladeren die aan het uitlopen zijn en de nieuwe flush eronder is als goed zichtbaar, tel op dit moment ongeveer 17 stuks, deze flush zal er pas ergens in augustus uitkomen. De rollen zijn nu ongeveer 9 cm op de foto.

Aan het begin van dit topic had ik een foto geplaatst van een C. incisoserrata met 60 cm stam, met de benaming zat ik fout kwam ik een tijdje geleden achter ( label verwisseld), het moet namelijk zijn de C. milnei.
C. milnei

Het is eindelijk gelukt om de Cibotium barometz ( 3 st) aan de gang te krijgen, de wortel ontwikkeling is er maar de rol ( voelbaar en zichtbaar) wilt nog niet op gang komen ondanks dat ik de beste groeiomgeving heb gecreerd.
Op dit moment is hij alleen bezig met wortelgroei in de bovenste 10 cm van de stam, ik ga van 1 stam ( allemaal 40 cm) een 20 cm afzagen en het stuk met het groeipunt 10/15 cm diep in een pot zetten en kijken of deze sneller gaat.
Op de foto is goed te zien wat luchtwortels zijn, de haartjes aan de wortels is om vocht op te vangen.