hallo helaas heeft mijn musa basjoo het deze winter niet overleeft, heb hem tot aan de grond moeten afsnijden maar ik zie geen enkel teken van leven, moet ik deze nu laten zitten zodat er weer vanaf de grond een nieuwe komt of is dat ook niet meer haalbaar en is echt de hele plant dood? graag jullie hulp en tips gevraagd
als hij plat is bevroren , hoeft hij onder de grond nog niet dood te zijn, duurt bij totale bevriezing gewoon wat langer voor hij weer op gang komt,vooral als het om een wat oudere plant gaat is de kans op overleving onder de grond groot, en loop hij zeker weer uit, wel met iets meer geduld, en soms pas na mei komen ze weer terug, gaat het om een jong plantje wat net zijn eerste onbeschermde winter mee maakte ?? kan het afgelopen zijn
Nope uitsteken met een flinke pol en dan hier heen komen brengen
Het eerste blad is vaak lelijk maar je zal zien. Dat het volgend blad al heel wat beter eruit ziet. Even geduld einde van deze maand met dit weer heb je weer een mooie plant. Succes
Mijn basjoo stam vertoont nog geen nieuwe groei, terwijl een afgestorven zijscheut alweer opkomt. Dien ik de stam (die van binnen nog stevig voelt) nog verder terug te snijden? Of moet ik gewoon nog even geduld hebben?