Trachycarpus Fortunei in volle grond op puin zetten

Post hier al je vragen over je winterharde en niet winterharde palmbomen.

Trachycarpus Fortunei in volle grond op puin zetten

Berichtdoor joshmosh op 18 jun 2018 14:42

Dag Palmvrienden,

Ik heb een mooie trachy gekocht, stamhoogte 190. Ik wilde deze in een verhoogde border plaatsen. Ik begon met graven echter stuitte ik op een betonnen vloer.

Ik heb een breekhamer gehuurd en gelukkig kom ik er gemakkelijk doorheen. Het is dus een betonnen vloer met daaronder puin. Volgens een buurman een oude waterput.

Het gat is nu ongveer 70 cm diep en de kluit is 40 cm hoog. Kan het kwaad als ik hem op een laag brekerzand en in palmen grond plaats (+/- 30cm) boven op het puin?
joshmosh

0 bedankjes

Re: Trachycarpus Fortunei in volle grond op puin zetten

Berichtdoor Mate op 18 jun 2018 15:37

Lijkt me helemaal in orde :thumb_up:
Een klein stukje Dalmatiƫ in mn achtertuintje.
Mate

353 bedankjes

Berichtdoor derfske op 18 jun 2018 20:59

waarom geen potgrond?
inflatie = diefstal, kapitalisme = moderne slavernij, democratie = een illusie, c02 = goed voor planten, fijnstof is pas slecht, "don't believe your tell lie vision", het probleem is niet degene die slecht zijn, het zijn de gene die het toelaten
derfske

51 bedankjes

Berichtdoor jaak op 18 jun 2018 21:04

mijn buurman heeft 2 trachy's in de tuin staan , eigenlijk staan ze op een hoop steenpuin waar een laag grond overheen gegooid is , zijn palmbomen groeien harder dan die van mij , ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken.

Groeten , Jaak
We leven allemaal onder dezelfde hemel,maar we hebben niet allemaal dezelfde horizon

viewtopic.php?f=49&t=1772#p18157------Jaak zijn tuin
jaak
Moderator
Moderator

156 bedankjes

Berichtdoor derfske op 18 jun 2018 21:10

jaak schreef:mijn buurman heeft 2 trachy's in de tuin staan , eigenlijk staan ze op een hoop steenpuin waar een laag grond overheen gegooid is , zijn palmbomen groeien harder dan die van mij , ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken.

Groeten , Jaak

interessant.. zou het te maken kunnen hebben met een iets hogere grondwarmte.( hoe dieper hoe warmer, open puin stijgt warmte makkelijker op) we hadden vroeger 2 fortunei's in de tuin. waarvan 1 naast de vijver en riool pijp zat. deze groeide echt aanzienlijk sneller. na een paar jaar was het 30 a 40 cm verschil... :roll:
inflatie = diefstal, kapitalisme = moderne slavernij, democratie = een illusie, c02 = goed voor planten, fijnstof is pas slecht, "don't believe your tell lie vision", het probleem is niet degene die slecht zijn, het zijn de gene die het toelaten
derfske

51 bedankjes

Berichtdoor bjornobo op 19 jun 2018 13:49

Puin draineert natuurlijk goed, maar als je ziet dat deze vochtig is, zou ik wel oppassen. Is geen garantie dat het water goed wegloopt.
bjornobo

21 bedankjes

Keer terug naar Winterharde en niet-winterharde palmbomen