Phoenix Canariensis jonkie

Ziet jouw plant of boom er momenteel minder goed uit of heb je last van ongedierte op je planten? Stel dan hier gerust je vragen hoe je je planten weer gezond kan maken.

Phoenix Canariensis jonkie

Berichtdoor Sodiac op 19 jun 2010 01:56

Heb onlangs naast een heleboel zaden ook één zaailing gekocht. Dat is een Phoenix Canariensis (zie foto 1). Hij had toen 5 bladeren. Daarvan zijn er nu nog 3 over en in het midden heeft hij een ander soort blad gevormd. Ook lijkt er nu nog een kleintje te beginnen.

Op de drie overgebleven bladeren zijn echter wat gekke dingen zichtbaar. Zo heeft de ene bruine vlekken (zie foto 2). Verder heeft een ander blad een helemaal wit uiteinde (zie foto 3) gekregen nadat het eerst bruin was geworden. Ik heb het vermoeden dat als ik daar aan ga komen, het er zo afbreekt.

Nu was mijn vraag of dit normaal is dat deze bladeren afsterven, of ik dit proces gewoon moet laten gaan of dat ik wellicht die kiembladeren(?) zou moeten verwijderen?

Of heeft het te maken met teveel/teweinig water? Hij staat verder in de keuken vlakbij het raam. Hij staat in een diepe pot met onderin hydrokorrels en er hangt een lange wortel onderuit.

Foto 1:
Afbeelding

Foto 2:
Afbeelding

Foto 3:
Afbeelding
Sodiac

41 bedankjes

Re: Phoenix Canariensis jonkie

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 19 jun 2010 08:20

Die ziet er vrij normaal uit hoor, echter heeft die idd wat last van bruine bladpunten, dit is een teken dat die te nat staat. Dus niet zoveel water meer geven. ;) Je zal ook zien dat de volgende bladeren steeds meer en meer gevederd zullen worden ! Gewoon zijn gangetje laten gaan ! En als er veel wortels onderuit de pot komen verpotten naar een lekker grote en diepe pot, Phoenix is een harde wortelaar en houd van wat ruimte, dan zal die ook veel beter en sneller groeien en word die ook mooier/dikker ! :)
Succes !
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Re: Phoenix Canariensis jonkie

Berichtdoor sky96765 op 19 jun 2010 10:02

laat ze gewoon hun gang gaan .Ik durf zelf wat koeiemestkorrels op de grond zetten zodoende ze snel nieuwe blaadjes maken.

groetjes
Phil
sky96765

5 bedankjes

Keer terug naar Plantendokter: wie weet raad?