potgrond voldoende voor trachycarpus fortuneii?

Post hier al je vragen over je winterharde en niet winterharde palmbomen.

Re: potgrond voldoende voor trachycarpus fortuneii?

Berichtdoor sky96765 op 18 jun 2010 20:53

zoals uit vorige reacties is de Trachycarpus niet veeleisend in het soort grond(ik meng er zelf een beetje perliet in om het luchtig te maken. Gewone potgrond is perfect, je kan hem zelf mengen met gewone aarde.
Hydrokorrels onderaan in de pot is zowieso goed voor drainage.
Voor mij functioneert een trachycarpus het beste in volle grond indien je hiervoor plaats hebt.
Daar maakt hij zijn wortels vanzelf en groeit hij op een sneltempo. Het toevoegen van Koemestkorrels is zeker goed, geef hem voldoende water. De buizen vindt ik overbodig.

groetjes
Phil
sky96765

5 bedankjes

Berichtdoor retep43 op 18 jun 2010 23:49

sky96765 schreef:zoals uit vorige reacties is de Trachycarpus niet veeleisend in het soort grond(ik meng er zelf een beetje perliet in om het luchtig te maken. Gewone potgrond is perfect, je kan hem zelf mengen met gewone aarde.
Hydrokorrels onderaan in de pot is zowieso goed voor drainage.
Voor mij functioneert een trachycarpus het beste in volle grond indien je hiervoor plaats hebt.
Daar maakt hij zijn wortels vanzelf en groeit hij op een sneltempo. Het toevoegen van Koemestkorrels is zeker goed, geef hem voldoende water. De buizen vindt ik overbodig.

groetjes
Phil

Hoi Phil,
De nieuwe potgrond blijft voorlopig kletsnat omdat daar nog helemaal geen wortels zitten, en dan
kan de grond dichtslaan, en omdat te voorkomen dacht ik er goed aan te doen om daar 2
buisjes met een hoop gaatjes in te steken zodat er toch lucht in kan komen.
Ik heb dan zoiets van baat het niet dan schaadt het niet. het was een klusje van niks, dus
ook geen tijd aan verloren. Verder ben ik er niet op uit om een zo snel mogelijk groeiende
palm te krijgen, want ik vindt die lange stammen met zo'n groen dopje er bovenop helemaal niet mooi, en heb ik liever dat het bladerendak net boven de schutting uitsteekt om zo wat meer privacy
te creëren naar de buren toe. Als er dan een lange stam staat met bovenin wat bladeren, dan kunnen ze er onder door kijken, en daar zit ik niet om verlegen. Ik denk zelfs dat als de mijne ooit te hoog worden, ik wellicht zal overwegen om ze te verkopen en dan een paar kleinere terug te kopen.
Ik heb ook een parasol op m'n kleine plaatsje staan, die weer naast een denneboom staat, dus alles wat hoger is zie ik niet eens, dus is het bij mij beter om geen al te hoge dingen neer te zetten.
Mijn plaats is maar 6 bij 9 meter, plus nog een afdak en een schuurtje, en op die 6 bij 9 staat al een dennenbooom, serringenstruik, japonicastruik, een tuinset met parasol, een zwembad van 3 meter, 6 bananen, 20 kleine bananen, een stuk of 5 hortensias, 1 grote oleander, 1 flinke lotusbanaan, 3 rekken met ieder 5 potten met begonia's, 4 hangpotten in de parasol, en nog een stuk of 10 potten met van alles en nog wat, en ook nog een roebelinii palm, en een smal bordertje met stokrozen,
dus ik hoop dat je nu een beetje een idee hebt van hoe vol mijn tuintje wel niet is.
retep43

2 bedankjes

Berichtdoor retep43 op 20 jun 2010 19:35

fotos van de palm in de krat
Bijlagen
DSCF1886.JPG
DSCF1886.JPG (114.3 KiB) 2836 keer bekeken
DSCF1893.JPG
DSCF1893.JPG (110.94 KiB) 2836 keer bekeken
DSCF1927.JPG
DSCF1927.JPG (118.71 KiB) 2836 keer bekeken
retep43

2 bedankjes

Berichtdoor Davy op 20 jun 2010 20:53

In 1 woord: prachtig!! Die verlichting is super.
Davy

12 bedankjes

Berichtdoor retep43 op 20 jun 2010 21:09

Hier nog een panoramafoto van iets meer dan 180 graden.
Het is niet zo goed gelukt en ga ik het vanavond opnieuw proberen.
Bijlagen
Tuin panorama 2010 4.jpg
Tuin panorama 2010 4.jpg (278.9 KiB) 2824 keer bekeken
retep43

2 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Winterharde en niet-winterharde palmbomen