Ik kreeg een verwaarloosde trachycarpus palm van behoorlijke afmeting van de tuinman (stammetje van een meter)
De vorige eigenaar had hem gekocht voor zijn vrouwtje die de palm zo mooi vond, ze hebben de palm op hun terras gezet in de pot waarin ze hem kochten en er verder nooit meer naar omgezien, na het tweede zomerseizoen zonder de minste verzorging ( haja, ze dachten omdat de het kaartje vermelde dat het een winterharde palmboom was dat die wel op eigen kracht zou verder blijven groeien op hemelwater alleen want een palm groeit immers toch in dorre omstandigheden hé)
Nu dit niet zo blijkt te zijn en de palm op sterven na dood is van de ontbering en geen zicht meer is op hun terras moest die verdwijnen en gaven ze hem mee met de tuinman die hem op zijn beurt bij mij dumpte.
Mijn actie tot nog toe bestond uit bewateren , een mengeling van organische gazonkorrels, blauwe korrel en koemestkoorels en opnieuw bewateren, dit op een standplaats met ochtendzon en schaduw in de namiddag. De paar stervende en dode bladeren heb ik afgeknipt en nu zit daar enkel nog een mager speertje dat nog net zichtbaar is
Is er nog iets dat ik zou kunnen doen om de palm weer gezond(er) te krijgen ?