musa basjoo

Op dit forum mag je al je berichten over bananenplanten, canna's, strelitzia's en ravenala plaatsen.

Re: musa basjoo

Berichtdoor Christophe op 06 jun 2009 12:36

lapalmeraie schreef:Toch wel, in hun biogamma: DCM gedroogde koemest ;)

Ow, ik wist niet dat ze ook gedroogde koemest hadden. Is het duur in aankoop?
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Berichtdoor TropiRo op 06 jun 2009 13:33

Je hebt een zeer mooie verzameling Christophe, ik dacht dat ik veel soorten had maar jij steekt de kroon.
Die soorten dsie ik heb: M. dwarf,M. nana, M. dwarf red, M. siam ruby, M. acuminata sumatra, M. sikkimensis, M. basjoo, M, basjoo shakalin, M. basjoo red, M. lasiocarpa en een niet musa soort de Ensete ventricosum "Maurelli".

De banaan soorten kan je eigenlijk niet overbemesten, des te meer bemesting je erbij gooit des te sneller ze zullen groeien. Voor mijn grote stammen (basjoo) die in de volle grond staan ligt eigenlijk altijd een laag koemest korrel overheen, elke week wel een paar handen van dat spul wat ik erbij gooi, per groei seizoen spreek je dan over 20- 30 kilo gedroogte koemest korrels die ze krijgen maar ze groeien wel zeer snel ongeveer 1 blad per week.

Gr, Ro
Boompje groot, plantertje dood.

www.myfernshop.com
TropiRo

112 bedankjes

Berichtdoor lapalmeraie op 06 jun 2009 21:24

Christophe schreef: Ow, ik wist niet dat ze ook gedroogde koemest hadden. Is het duur in aankoop?

Adviesprijs ligt tegen de €20,- voor een zak van 20Kg denk ik. ;)
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

857 bedankjes

Berichtdoor Pietn op 10 jun 2009 21:23

mijn eerste gestrooide portie koemestkorrels zijn al helemaal foetsie opgelost. De planten hebben geen tekort aan water miljaar!:D
Pietn

7 bedankjes

Berichtdoor Christophe op 10 jun 2009 21:27

Dat is snel! Maar het heeft hier (noorden van oost-vlaanderen) net ook fel geregend. Nu wordt het weer beter weer, dus de plantjes kunnen er weer vandoor gaan ;)
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Berichtdoor Pietn op 10 jun 2009 21:36

Alleen heb ik men lasiocarpa geen water gegeven omdat ik de 'speer' nog niet zag zitten. Idd er is wat gevallen de laatste tijd amai:D hopelijk kunnen ze nu wat drogen en omhoog knallen :lol: . D kleine basjoo begint zen blaadje uit te drukken
Pietn

7 bedankjes

Berichtdoor Christophe op 10 jun 2009 21:44

Ik begin meer en meer bananen in de tuin te planten :D De voorhof moet her-aangelegd worden, en daar zullen er dus ook een aantal komen :D Ze schieten als paddestoelen uit de grond hier ;)
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Berichtdoor Pietn op 10 jun 2009 21:48

das super,een banaan heeft een eyecatcher aan je tuin en zeker als ie groot is. en hopelijk heb je veel stekken en kun je ze deze winter mooi laten 'surviven' . Ik heb enkel een basjoo en een sikkimensis in den hof staan. Ik hoop ook snel dat ze als paddestoelen de lucht inschiete:D
Pietn

7 bedankjes

Berichtdoor TropiRo op 10 jun 2009 22:31

@pietn, als de koemestkorrels bij de bananen (basjoo en sikkimensis) zijn opgelost kan je meteen weer de grond eromheen vol strooien met korrels, dat vinden ze lekker, ook de grond vochtig houden vinden ze heerlijk, groeien ze snel van.
Boompje groot, plantertje dood.

www.myfernshop.com
TropiRo

112 bedankjes

Berichtdoor Pietn op 10 jun 2009 22:34

bedankt voor de Tip TropiRo! ik ga dat morgen direkt doen want ik ben thuis morgen. Aan welke grote maken basjoo's stekken aan of kunnen ze als ze nog klein zijn ook al scheuten maken? vriendelijke groeten Pietn
Pietn

7 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Bananen, canna's, strelitzia's, heliconia's en gembers