Misschien wel de eerste van de gehele partij Trachycarpus princeps new form. Ik ben het nog niet tegen gekomen tot vandaag. Vandaag de eerste kolven ontdekt bij mijn waarschijnlijk mannelijke palm.
Bijlagen
palmflower.jpg (133.53 KiB) 4722 keer bekeken
pallmnewform.jpg (151.91 KiB) 4722 keer bekeken
palmnewform.jpg (138.37 KiB) 4721 keer bekeken
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
Palm is zeker goed bestand tegen wind, al lijkt het of deze palm wat scheef staat. Tot voor kort stond hier een grote wagnerianus iets te dicht naast en de new form groeide hier sterk vanaf. Deze staat nu voor een tijdje in pot om een goede kluit te vormen.
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
Hele mooie palm....als het een mannetje is zou ik wel graag wat stuifmeel/bloemaar willen hebben om mijn vrouwelijke trachy te bestuiven,als het lukt kunnen we de zaden splitten .....
Jammer. Bloei is juist een teken dat je palm prima groeit en dit alles prima kan handelen. Ik zie geen verschil in groei tussen palmen waarin je de bloemen laat zitten en palmen waar je ze uitsnoeit.
Ik wilde hier eerst niet op reageren maar het beeld van deze botte castratie stoorde me al vanwege de inbraak in dit topic over de princeps 'New Form'. Blijkbaar is de Jef alleen in snelle groei geïnteresseerd en geen 'echte' plantenliefhebber. We leven in een hektische maatschappij waarin alles steeds sneller gaat richting de afgrond. De liefhebberij voor onze planten biedt juist de mogelijkheid voor reflectie en duurzaamheid.
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"