Zoals gepland vandaag geweest.
Het was een waardig afscheid; Voor mij was dit het einde aan een verhaal dat ongeveer 15 jaar beslaat.
Ik heb geweldige herinnerigne aan onze uitsstappen in Erica - er staan inmiddels vele planten in onze tuin die hun herkomst in Erica hadden. Ik zal Erica dan ook echt wel missen!
Gelukkig waren Herbert en Dennis er alledie - ik heb beide even kort gesproken.
Er was nog behoorlijk voorraad aan Trachy - echt ook nog wel in de + maatjes, en deels zelfs nog in de grond, maar naar andere soorten moest echt hard worden gezocht.
Behoudens wat Dicksonia, waren alle varensoorten al weg. Hetzelfde gold voor Strelitizia en Bananen....Er stonden nog wel vrij veel Yucca, Agave in verschillende maten.
Met wat hulp van Dennis en Herbert kwam ik alsnog wat mooie dingen op het spoor .
De auto kwam dus alsnog weer ramvol....
De grootste hit van de dag was in mijn geval ook een Brahea arma (50 cm stam) met een plekje.
Ik had hem op mijn lijstje staan,dus erg happy mee. Kneus of niet, voor dergelijke prijzen wil ik wel een gokje wagen!
Er ging dus ook nog dus nog een smak aan ander spul de auto in: 4 Jubaea, 2 Dicksonia antartica, 4 New Form Trachycarpus, 1 yucca linaeris, 3 Waggies, 2 Ponsirus citrussen van degelijke afmetingen, 8 Trachy Nova x nanus opgeschoten zaailingen, een paar zakken perliet en wat voedingsstoffen, labels etc...
De Trachy Oreophylus en de Titrhinax acanthocoma heb ik laten staan. Beide hadden al >1m stam en pasten gewoonweg niet in de wagen. De oreophylus was ook een kneusje, maar als ie het rede dan heb je wat. De Tithrinax was een heel fraai examplaar overigens. Als ik enkel jaren teug de goede auto had gekocht, dan had ie mee gegaan!
Mijn 2 centen: Mocht je echt nog op zoek zijn naar een flinke Trachy, je kan hem transporteren en je bent bereid een stukkie te rijden: echt ff gaan.
Prijzen zijn nu echt heel laag en blijven zakken totdat alles weg is (eea zien we mogelijk nooit meer).
Ik ga niet delen wat ik voor mijn wagen vol betaalde, maar het was volstrekt belachelijk (laag).
Herbert, bedankt voor al die jaren aan gastvrijheid en enthousiasme

. We gaan elkaar zeker nog eens ergens zien.
Oh, en dan dit nog:
lapalmeraie schreef:Maar Dennis gaat wel nog door met MyPalmshop (online dus) hè

Ik sprak Dennis even kort, maar het antwoord op deze vraag lijkt neen te zijn. Ik heb verder weinig of geen details.