Welke Canna is dit ?

Heb jij planten of zaden waar je de naam niet van weet? Plaats hier je foto's en waarschijnlijk kan iemand op het forum je wel verder helpen.

Welke Canna is dit ?

Berichtdoor shusui op 08 aug 2010 12:53

Vorig jaar rond deze tijd kwam er een jong plantje piepen in de kluit van een Butia.
Ik dacht eerst dat het om een Musa zaailing ging, maar hij groeide wel heel snel en begon plots zijscheutjes te krijgen wat normaal niet zo vroeg bij Musa gebeurt. Dus dacht ik aan Canna , en inderdaad...
1 jaar na het ontkiemen is het al een hele plant geworden met 3 bloeiende stengels van 1,5 tot 1,8m hoog.
Kent iemand deze ?
Ik dacht aan annaei of altensteinii, of nog wat anders ?

Afbeelding
foto van 24 augustus 09

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gr, Sven
shusui

193 bedankjes

Re: Welke Canna is dit ?

Berichtdoor Peleroly op 13 aug 2010 18:14

Sven, wat dacht je van deze? Het betreft een zaailing van zelf geoogste zaden van mijn musafolia 'Rubrum' (of Russian Red want dat is hetzelfde).
Peter
canna.JPG
canna.JPG (89.49 KiB) 2766 keer bekeken
Peleroly

48 bedankjes

Berichtdoor shusui op 13 aug 2010 18:22

Amaai, die ziet er wat anders uit dan de Russian Red.
Zou hij kunnen bestoven zijn door stuttgard ? Gezien de bloemkleur en de wat ijlere groei ?
Hoe zien de knollen eruit en groeit hij onder de grond ? Zoals Russian Red of anders ?

Hij is in elk geval heel mooi (denk je aan me als je een knolletje kunt missen) ;)
Maar hij is toch niet dezelfde als mijn plant.
Ik denk dat het mijn plant een altensteinii gaat zijn. Want de nieuwe scheuten zijn al zo hoog als de bloeistengels van de oude en zijn nog steeds blad aan het bij maken. Hij zal zeker de 2,5 m halen, en mss zelfs meer.

Gr, Sven
shusui

193 bedankjes

Berichtdoor Peleroly op 17 aug 2010 14:09

Sven,
Er staan wel Stuttgarts vlak bij de moederplant maar aangezien Stuttgart steriel is weet ik niet of die eventueel bruikbaar stuifmeel aanmaken?
Wat de knollen betreft heb ik geen idee aangezien ze in het voorjaar als klein zaailingetje de grond in zijn gegaan. Als ik ze in het najaar uitgraaf hou ik wel een stuk voor je bij.
Peter
Peleroly

48 bedankjes

Keer terug naar Plantenidentificatie