palm griekenland

Heb jij planten of zaden waar je de naam niet van weet? Plaats hier je foto's en waarschijnlijk kan iemand op het forum je wel verder helpen.

Re: palm griekenland

Berichtdoor Exotic Life op 11 aug 2010 21:27

Op de foto hierboven staan Phoenix canariensis, een reclinata ziet er toch wel iets anders uit ook qua kleur van het blad althans dat is mijn mening als ik zo de foto bekijk. Dat Phoenix canariensis alleen verdikt is op hogere hoogte hoeft niet perse, dat ligt een beetje aan het stripbeleid van de eigenaar of gemeente. Daarbij is een Phoenix canariensis zeer variabel in stamvormen, en is het tegenwoordig nog maar de vraag of er geen andere Phoenix bloed in zit aangezien ze vaak bij elkaar worden opgekweekt. Overigens kan een canariensis op latere leeftijd idd ook wel de bladresten verliezen, maar in deze foto hoeft dat nog lang niet.

Phoenix canariensis flink menselijk onder handen genomen.

Afbeelding

Phoenix canariensis, enkelt blad afgesnoeid maar niet menselijk gestript.

Afbeelding

Een theophrasti zie je vaak een wat blauwerige gloed hebben, zeker bij jonge planten en naar mijn mening is de kroon een stuk opener.

Afbeelding

Afbeelding

Robbin
Exotic Life

57 bedankjes

Berichtdoor Dalmate op 12 aug 2010 09:52

Ik bedoelde ook niet dat de reclinata op een canariensis lijkt Robin, hybride reclinata's lijken dan meer op dactylifera's omdat ze vaak recht van stam zijn. Een echte reclinata met suckers heeft vaak kromme stammen (erg mooi) maar is praktisch onhoudbaar in het meerendeel van europa.
Mijn reclinata (hybride of niet) gaat wel als een speer!

Groetjes.
Dalmate

0 bedankjes

Berichtdoor lapalmeraie op 12 aug 2010 11:59

Interessante bijdrage Robbin, bedankt!
Heb je trouwens ook foto's of een uitleg over het strippen zelf?
Bij roebelenii's zie je vaak ook dat de vezels ontbreken op het onderste gedeelte van de stam van grotere exemplaren. Is dat natuurlijk of ook daar menselijk ingrijpen?

Vrgr
Niek
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

857 bedankjes

Berichtdoor pascal op 17 aug 2010 21:39

Zit weer in griekenland. Creta deze keer.
Nu dat ik er iets meer van ken besef ik dat hier bijna enkel p. Canariensis en washintonia robusta staat.

Kan het toch niet laten zaad mee te nemen. Heb ook andere zaden bij van bomen waarvan ik de naam kwijt ben maar weet dat Kevin c er een heeft. Met rose wollebollen als bloemen. Veigen granaatappels, citroenen en olijven kunnen natuurlijk ook niet missen.

Groeten!
pascal

1 bedankjes

Berichtdoor lapalmeraie op 17 aug 2010 22:39

pascal schreef:Heb ook andere zaden bij van bomen waarvan ik de naam kwijt ben maar weet dat Kevin c er een heeft. Met rose wollebollen als bloemen.

Dat zal de Albizia zijn. ;)

Prettig verblijf nog!

Vrgr
Niek
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

857 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Plantenidentificatie