Palmvrienden en hun huisdieren

Plaats hier de felicitaties aan de jarige Palmvrienden of maak een praatje over andere zaken dan exotische planten.

Re: Palmvrienden en hun huisdieren

Berichtdoor videomaster op 12 aug 2010 00:44

Grad85 schreef:Hierbij ook maar een paar foto,s van mijn monsters

Knappe dieren!
Greets Videomaster Thailand Isaan forum
videomaster

31 bedankjes

Berichtdoor segers301 op 12 aug 2010 19:15

Indy- American Stafford

Indy.jpg
Indy.jpg (44.55 KiB) 3984 keer bekeken
segers301

10 bedankjes

Berichtdoor arpad veldhuis op 12 aug 2010 19:24

hier zijn mijn monsters een parkiet en een dwergkonijntje de als een hond los loopt
IMG_0744.JPG
IMG_0744.JPG (59.29 KiB) 3979 keer bekeken
IMG_0800.JPG
IMG_0800.JPG (62.39 KiB) 3979 keer bekeken
IMG_1121.JPG
IMG_1121.JPG (60.13 KiB) 3979 keer bekeken

gr arpad
ik ben niet verslaafd,ik hebt gewoon teveel planten
arpad veldhuis

57 bedankjes

Berichtdoor rg14 op 12 aug 2010 21:14

hier nog wat mooie foto's van mijn spaanse waterhond.
zijn naam is chico.
Bijlagen
chico.jpg
chico.jpg (251.89 KiB) 3963 keer bekeken
chico2.jpg
chico2.jpg (125.31 KiB) 3963 keer bekeken
rg14

3 bedankjes

Berichtdoor videomaster op 13 aug 2010 00:02

Hondenliefhebbers zijn schijnbaar goed vertegenwoordigd op dit forum, niet elke hond heeft echter een goede baas... de eerste dingen die opvallen als je in Thailand woont, zijn de zwerfhonden of " สุนัขจรจัด " of " sòo-nák jon jàt " (stray dog). Meestal ziek, hongerig en eenzaam op zoek naar iets eetbaars in een vuilbak of angstig wachtende aan een eetkraam. Er lopen er duizenden rond in onze streek, in hordes van tientallen die dringend eten, onderdak en verzorging nodig hebben...... Toch, buiten enkelingen die een tehuis vinden in een tempel of resort, hebben ze niets van dat alles. In plaats daarvan, worden er dagelijks honderden doodgereden op de Thaise wegen of zelfs gevangen en verkocht in Sakon Nakhon waar ze in slachthuizen op gruwelijke omstandigheden gedood worden voor hun pels of vlees....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

..... steevast zie je elke morgen kadavers liggen van honden die het verkeer niet hebben kunnen ontwijken. Ik durf er geen getal aan geven hoeveel honden er in Thailand alleen dagelijks op deze wijze om het leven komen.

Afbeelding

Dit exemplaar is er beter vanaf gekomen, en heeft onderdak en verzorging gevonden in Wat Nong Wang van Khon Kaen.

Afbeelding

Ze zijn er niet meer, onze drie straathonden waar we dagelijks eten aan gaven. Steevast en trouw stonden ze 's morgends klaar aan onze poort om hun portie kip met rijst en hondenbrokken op te eisen. Deze morgend echter, niets te bespeuren. Tijdens een ochtendwandeling met onze Amai, Oei oei en Ai ai zag ik ze liggen... Hoogstwaarschijnlijk vergiftigd door de kippenkweker in het naburig dorp die al eens liet weten dat ze 's nachts kippen kwamen stelen bij hem..... Het harde en droeve lot van vele "straydogs" hier in de omgeving.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een der volgende dagen zullen er wel een paar andere komen opdagen om hun terrein te afbakenen en de kringloop begint opnieuw.

:thai:
videomaster

31 bedankjes

Berichtdoor amourath op 13 aug 2010 09:08

Da's zo erg :( In Athene stikt het ook van de straathonden maar daar hadden ze een speciale halsband, waarschijnlijk werden die allemaal gevangen en getagd, misschien ook wel gesteriliseerd (hoewel me dat dan weer te duur lijkt). 't Probleem is dat ze dan ook ziektes gaan verspreiden en helemaal verwilderen... idem met katten eh...

Hier in België gelukkig zo geen taferelen, maar 't is even schrijnend: de asielen zitten weer propvol door mensen die hun dier dumpen tijdens de vakantie, 20% krijgt een spuitje omdat er geen plaats is. Ik word misselijk als ik daar aan denk. Hoe kan je dat een dier aandoen?
Onlangs stond er in de krant een artikel over Gaia die sterilisatie van katten wil verplichten, ik ben daar ook voorstander van... hoeveel katjes worden elke dag gedumpt of verdronken / tegen de muur gekegeld omdat mensen te gierig zijn om hun kat te laten behandelen... vreselijk :cry: Dan liever meer betalen voor een kat, misschien gaan mensen dan meer nadenken voor ze een dier aanschaffen.
Voor honden mogen ze van mijn part een aantal lessen hondenschool verplichten ook... ik heb onlangs een aantal afleveringen van 'the dog whisperer' gezien op Nat. Geographic, mooiste voorbeeld daar van hoe mensen verkeerd omgaan met hun hond!
Professionele paardenfotografie - http://www.e-horse.be
amourath

112 bedankjes

Berichtdoor djoeke op 13 aug 2010 09:31

Hier ook een paar huisdieren
Afbeelding 001.jpg
griekse landschilpad
Afbeelding 001.jpg (80.33 KiB) 3929 keer bekeken
Afbeelding 060.jpg
chenna en coby
Afbeelding 060.jpg (62.38 KiB) 3929 keer bekeken
IMG_0600.JPG
coby
IMG_0600.JPG (66.96 KiB) 3929 keer bekeken
IMG_0506.JPG
chenna vorig jaar met haar 5 pups
IMG_0506.JPG (40.46 KiB) 3929 keer bekeken
IMG_1325.JPG
sparky
IMG_1325.JPG (100.09 KiB) 3929 keer bekeken

En dan moet ik nog een foto nemen van mousy maar die is niet in de buurt en de valkparkieten .
Een paar jaar terug bezitte ik ook nog een 15 tal slangen ±150 ratten (om de slangen mee te voeden ) maar daar ben ik algerisch voor geworden meteen ook de reden waarom ik ermee gestopt ben , en 2 baardagamen ±1000 krekels (voor de agamen dan).
Grtz Bart.

Wil je mijn tuin zien klik dan HIER.
djoeke

131 bedankjes

Berichtdoor Tosaman op 13 aug 2010 10:29

@videomaster

Dat van die zielige straathonden is dagelijkse kost, ook in Europa. Ik kan zo landen opsommen waar dit ook gebeurd: Spanje, Portugal, Italië, Griekenland, Turkije, Hongarije, Bulgarije, Roemenië, Moldavië, de Balkan. Om maar een paar dwarsstraten te noemen. Wat al deze landen gemeen hebben is dat het, in het recente verleden, allemaal dictaturen zijn geweest. Zoals je wellicht weet telt in een dictatuur de rechten van de mens niet, en al helemaal niet van een dier.
Gelukkig zijn de meeste van de hierboven genoemde landen geen dictaturen meer, maar de dieren hebben nog steeds niets te verwachten van de autoriteiten... :(
Vandaar deze misstanden en de gemakzucht hoe er door de plaatselijke bevolking mee om wordt gegaan.
5-5-2015 lekker naar AC/DC geweest.
Tosaman

16 bedankjes

Berichtdoor videomaster op 20 sep 2010 21:58

In de rubriek winterbescherming is tegenwoordig weer meer beweging te zien. Om iedereen een hart onder de riem te steken deze foto met de slogan "Let the sun shine!"

Afbeelding
videomaster

31 bedankjes

Berichtdoor turtleboy op 21 sep 2010 10:02

Vier van de 18 en nog 9 gifkikkers 1 vogelspin en 2 katten.AfbeeldingAfbeelding
Legio patria nostra
Honneur et Fedelite
turtleboy

72 bedankjes

Vorige