2de fotowedstrijd bij FC-Plant

Plaats hier nieuws en tips in verband met de exotische planten hobby.

Re: 2de fotowedstrijd bij FC-Plant

Berichtdoor shusui op 19 sep 2010 10:23

@ Draco: een palm is per definitie ook geen boom...

Als het echt zo strikt opgenomen wordt mogen enkel echte bomen zoals olijven, Albizia, Pinus, magnolia,... meedoen.
Maarja , waar wordt dan weer de grens getrokken tussen exotisch of niet ?

Gr,
Sven
shusui

193 bedankjes

Berichtdoor Bram op 21 sep 2010 09:41

We mogen om te beginnen niet muggenziften ;)

Wat verstaan wij onder "zuiderse boom"...

Als de foto maar een zuiders, exotisch, mediterraans,... tintje heeft.

Op de foto moet een zuiderse of exotische,...plant of boom te zien zijn in volle grond.

Zo moeilijk is dat nu toch niet. :)

Een kortingsbon is deze keer niet voorzien. Er zijn zo al zeer grote kortingen voorzien.

Grtz.B..
Bram
Bedrijven

0 bedankjes

Berichtdoor rg14 op 23 sep 2010 20:25

mijn foto is geplaatst. :)

wie heeft zijn foto ook al op de site staan :?:
rg14

3 bedankjes

Berichtdoor amourath op 23 sep 2010 20:33

Amai er gaan er hier een aantal flink wat kilometertjes rijden om hun stem uit te brengen :)

Ik moet nog zoeken in het archief... beetje slechte timing nu, alles is uitgebloeid en wat niet bloeide is kapotgewaaid en geregend... :|
Professionele paardenfotografie - http://www.e-horse.be
amourath

112 bedankjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 23 sep 2010 22:13

Nog wat vraagjes waar ik geen antwoord op vind, hier niet en ook niet op de site ?! Moet de foto van dit jaar (2010) zijn of mag het ook van vorige jaren zijn (2008/2009) ?? Ik heb een mooie foto vanuit het dakraam van heel de tuin dus genoeg zuiderse bomen/planten op te zien maar niet van dichtbij, is dat een probleem ??
En zie ik het nu juist of zijn er nu nog maar 14 deelnemers ?? Dan is de kans wel groot dat je iets wint, ik ga ook mee doen nu, ook al staat alles nog maar twee jaartjes in de grond ! Morge ook eens in het archief duike ! ;)
Bedankt alvast !!
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Berichtdoor rg14 op 23 sep 2010 23:05

ik geloof alleen niet zo dat die foto met die hele grote palm ( ik denk een phoenix) in de benelux is genomen. maar als het wel zo is, zou ik het wel knap vinden om hem met dat formaat de winter door te krijgen.
rg14

3 bedankjes

Berichtdoor amourath op 23 sep 2010 23:38

Waterboyke schreef:Nog wat vraagjes waar ik geen antwoord op vind, hier niet en ook niet op de site ?! Moet de foto van dit jaar (2010) zijn of mag het ook van vorige jaren zijn (2008/2009) ??

Ouder mag, alleen zorgen dat de plant er vandaag ook nog staat eh, anders heb je een probleem :)
Waterboyke schreef:Dan is de kans wel groot dat je iets wint, ik ga ook mee doen nu, ook al staat alles nog maar twee jaartjes in de grond !

En zo niet, ben je er toch eens geweest eh (en je gaat toch niet naar huis zonder iets te kopen hoor... :lol: )
amourath

112 bedankjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 24 sep 2010 22:09

Mijn foto is net verstuurd se, tis dan toch ééntje geworden van dit jaar ! :mrgreen:
Ik heb ook letterlijk gedaan wat ze vragen, een foto genomen van mijn mooiste palmboom in de tuin. :) Jammer genoeg kon ik niet speciaal voor deze wedstrijd een prachtige foto nemen doordat het weer het nu niet meer toelaat dus moest ik het doen met een gewone foto maar we zien wel... :P
Weet dus weeral wat te doen se volgend weekend, ben er al twee keer geweest, de Trachy's vind ik nog steeds het mooist bij FC-plants, nergens anders nog zo'n mooie exemplaren tegengekomen om te kopen bedoel ik dan hé !
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Berichtdoor erna op 25 sep 2010 08:31

Hallo Dimi,

Mijn foto ook doorgestuurd gisterenavond. Het is een foto van een yucca rostrata, samen met een rode oleander.
De kleine trachys zijn inderdaad mooie planten bij fc plants, ik durf er bijna niet komen omdat ik altijd met iets naar huis ga...
Maar zoals ik lees zijn er toch wel enkele forumleden die een foto ingestuurd hebben, en die dan ook volgend weekend moeten gaan stemmen.
Waarom spreken we niet op dezelfde dag, rond hetzelfde uur af ? Dan leren we elkaar weer een beetje beter kennen.
Groetjes,
Erna
erna

374 bedankjes

Berichtdoor amourath op 25 sep 2010 11:00

Ik stuur straks m'n foto door, 't zal de Albizia worden, om toch wat anders dan palmbomen te sturen ;)

Ik kan op zaterdag niet (trouwfeest) en zondag vertrek ik op reis... dus ga ik zondag om 10u al gaan en daarna richting vliegtuig! :mrgreen: Met mij hoef je dus geen rekening te houden om af te spreken ginder.
amourath

112 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Nieuws en tips