gestolen....

In deze rubriek kan je al je vragen posten over boomvarens zoals Dicksonia, Cyathea, Cibotium, ... en andere varens.

Re: gestolen....

Berichtdoor Christophe op 13 okt 2010 16:34

philip schreef:Hoi
Misschien verkoopsites kontroleren,een echte liefhebber van planten steelt niet van een ander exotenliefhebber,iemand die steelt om met winst te verkopen neemt alles wat niet te warm of
te zwaar is mee

Dat is nog een idee!
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Berichtdoor verstreken op 13 okt 2010 19:16

hoi

dit is wel effe schrikken, rotzakken, hopelijk vind je jou boomvaren snel terug,
gelukkig is onze tuin ommuurt, volg zeker kapaza en e bay op bij verkoop planten
heb vandaag nog gelezen in de krant dat er 2 grote palmen waren gestolen aan de ingang van een winkel
400 EURO weg

sterkte

pepe
verstreken

0 bedankjes

Berichtdoor turtleboy op 14 okt 2010 18:51

Verkoop sites controleren heeft volgens mij geen enkele zin,ook al herken je de plant hoe ga je bewijzen dat hij van jou is? ook loop je het risico dat mensen onterecht worden beschuldigd.
Het zijn tenslotte planten en geen spullen waar een serie nummer in staat of wat dan ook.
De kans lijkt me erg klein dat je op deze manier je plant terug krijgt.
Legio patria nostra
Honneur et Fedelite
turtleboy

72 bedankjes

Berichtdoor Exotic Life op 15 okt 2010 20:32

griphuz schreef:Holy shit, da's niet best!
Ze zeggen wel eens dat Eindhoven de meest criminele stad is van Nederland, maar zo lijkt er dat inderdaad op! Ik zou er gewon nog eentje kopen, zelfde maat, ook in pot weer in de voortuin.
Dan 380 V erop en volgende ochtend de rommel opvegen,...;)
Boobytrapen die handel!
Groetjes,
Remko.

Het is in Rotterdam en Amsterdam niet veel minder helaas, al heeft Amsterdam de naam moordstad, rotterdam de naam slechtste stad om in op te groeien vanwege het de onveiligste stad is, en eindhoven de crimineelste stad. Als je het aan mij vraagt behoort het alle 3 tot hetzelfde, en zijn deze 3 steden allemaal de nummer 1.

Helaas maar waar, en het is echt absurt dat zelfs je planten niet meer veilig ben, al vind ik jouw methode wel wat grof :lol: Balkenende zou zeggen je moet praten met elkaar, maar die periode is ook voorbij...
Exotic Life

57 bedankjes

Berichtdoor lapalmeraie op 15 okt 2010 21:21

:lol:

Ik zie het 'm al zeggen.
En waarom doet u dat? En denkt u dat dat wel goed is voor uw rug.
Zou ik u niet beter helpen... :?
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

857 bedankjes

Berichtdoor ebiraci op 16 okt 2010 18:37

Exotic Life schreef:
griphuz schreef:Holy shit, da's niet best!
Ze zeggen wel eens dat Eindhoven de meest criminele stad is van Nederland, maar zo lijkt er dat inderdaad op! Ik zou er gewon nog eentje kopen, zelfde maat, ook in pot weer in de voortuin.
Dan 380 V erop en volgende ochtend de rommel opvegen,...;)
Boobytrapen die handel!
Groetjes,
Remko.

Het is in Rotterdam en Amsterdam niet veel minder helaas, al heeft Amsterdam de naam moordstad, rotterdam de naam slechtste stad om in op te groeien vanwege het de onveiligste stad is, en eindhoven de crimineelste stad. Als je het aan mij vraagt behoort het alle 3 tot hetzelfde, en zijn deze 3 steden allemaal de nummer 1.

Helaas maar waar, en het is echt absurt dat zelfs je planten niet meer veilig ben, al vind ik jouw methode wel wat grof :lol: Balkenende zou zeggen je moet praten met elkaar, maar die periode is ook voorbij...

wat te grof?!!! precies wat zulke lui nodig hebben joh.. ;)
maar ik heb echt met je te doen, het zou echt als een rib uit mn lijf voelen :( ...
zelf als je er een ketting aan zet zouden de een dicksonia zo kunnen loszagen :x ..
gelukkig is mijn tuin hier in amsterdam totaal afgesloten voor andere, is wel nodig als ik je verhaal hoor exotic life.
ebiraci

2 bedankjes

Berichtdoor remco op 14 nov 2010 11:35

ik lees dit nu pas

ik dacht dat je hem binnen of zo neer had gezet. ik heb hem vaak in je tuin zien staan. was een mooie boom.
remco

3 bedankjes

Berichtdoor amourath op 14 nov 2010 19:37

wsnbm schreef:Zouden we onze planten apart moeten gaan verzekeren?
Zijn er mensen die dit al doen?

Als er al maatschappijen zijn die dat doen, dan ga je ze zeker niet in pot langs de straatkant mogen zetten... zo'n risico dekt geen enkele verzekering.

Ik heb zelf ook schrik daarvoor, dus aan de straatkant enkel planten in volle grond en 'goedkopere' potplanten. Ik heb eigenlijk zelfs meer schrik voor vandalisme, ik woon vlakbij het voetbalstadion en het gebeurt wel eens dat gefrustreerde "supporters" hun woede koelen op al wat ze tegenkomen. Zo hebben we al eens de brievenbus van onze buurman uit onze vijver mogen vissen...
Ik heb zelfs rondom het huis camera's die constant opnemen, maar wat ben je ermee? Het gaat om onrechtmatig verkregen bewijsmateriaal en je kan die beelden dus niet als bewijs gebruiken omdat je de privacy van de dief schendt - straf eh?
Professionele paardenfotografie - http://www.e-horse.be
amourath

112 bedankjes

Berichtdoor Christophe op 14 nov 2010 19:50

Inderdaad! Zo was er onlangs een rechtmatige huiszoeking door agenten. In het huis zelf treffen ze een 'verboden plantjes' plantage aan, maar de eigenaar van deze plantage is vrijgesproken omdat de agenten naar wat anders op zoek waren en de plantage dus 'per toeval' ontdekt is. :roll:

Te gek voor woorden eigenlijk ...
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Berichtdoor cpo op 11 maart 2011 18:39

Dit is bizar zeg! ik heb er even geen woorden voor, heb je ooit nog je boomvaren teruggezien Bjorn??
Groetjes, Corrine

http://www.corrinep.nl
cpo

52 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Boomvarens en varens