kristof p schreef:staan toch wel enkele foutjes op dat lijstje hoor.
Trachycarpus spp (Silver dwarf palm – Guihaia argyrata) bijv. dit is geen Trachycarpus en al helemaal geen kruising. dit is een ander geslacht nl. Guihia. Guihia kent twee soorten.
T. manipur is trouwens een stuk winterharder dan wat op die site word beweerd!!! overleefd hier prima zonder bescherming.
T. martianus 'mount victoria'????....ik was een van de eerste die zaden had van deze soort maar het betreft zeker geen martianus variant gezien de zaden niet koffieboon vormig zijn. wat deze soort is is nog onbekend!
John & Tacha schreef:Hallo,
Ik ben van mening dat de KEW in Engeland een goede houvast is en helderheid schept mbt de onzin die soms op internet voorbij komt.
John
k hoop dit je mijn lijst niet onder de noemer onzin klasseert?
Ik heb in ieder geval heel wat opzoekingswerk gehad aan deze lijst.
Er is heel veel info terug te vinden op het net, maar inderdaad veel tegenstrijdige informatie.
Dat bundelen in één duidelijke lijst is niet eenvoudig. Ook is er over bepaalde soorten nog niets of nog maar weinig gekend. Zo ben ik bij de winterhardheidsvermelding eerder voorzichtig gebleven. Veel info hierover leek me ook te subjectief.
Ivm de Silver Dwarf Palm; daarvan heb ik ook getwijfeld of ik zou opnemen of niet. Maar heb het toch gedaan omdat deze toch soms nog onder deze foutieve (!) naam terug te vinden is. Vroeger werd namelijk aangenomen dat het een kruising betrof, wat dus inderdaad niet zo blijkt te zijn. Ik kan het misschien nog wat anders verwoorden.
Ook de twee andere opmerking zal ik eerdaags nog eens goed uitzoeken.
Bedankt voor de feedback.

kristof p schreef:verder wel een mooi lijstje die behoorlijk correct is

.
gr
Kristof
Tnx!
Vrgr
Niek