door alloo op 07 nov 2010 22:12
Ik heb tuinbouwschool gedaan in 1963 à 64in Herentals(Technisch Instituut Scheppers, zijn er nog leden die daar school gelopen hebben????)In die tijd sprak men nog niet van tropische of exsotiche planten maar gewoon kamerplanten.Het assortiment was ook niet als nu ,Sanseveria ,Calla, Begonia, Clivia,cactussen, zal er wel enkelen vergeten zijn ,maar dat was het .Toen ben ik in de bouw beginnen werken(betaalde beter dan de tuinbouwsector)en heb er gewerkt tot vier jaar geleden, ik op brugpensioen ben gegaan.Maar mijn grote hobby (kamer)planten is gebleven, of het nu palmbomen ,cactussen,orchideeen,kuipplanten zijn, als ik iets speciaal zie, koop ik het ,het is daarom dat ik nooit met planten naar een beurs ga ,dan kan ik niet rondneuzen.Een 25 jaar geleden heb ik een serre gebouwd met vewarming ,enkele jaren later" te klein "weeral wat groter gemaakt nu "te klein" .Hoeveel planten ik heb weet ik niet ,heb al dikwijls gedacht om een inventaris te maken, maar is er nooit van gekomen .Ik heb er wel zeer weinig in de vollen grond staan,allemaal in potten .
groetjes Fons
ps.Een 12 tal jaren geleden heb ik nog een stuk grond bijgekocht (+-17are)daar kweek ik mijn groenten.