Eduard,
ik hoop ook nooit jouw openscheurende-cyathea-stam-verhaal te kunnen bevestigen
offtopic-modus aan;
Het waren een mannetje en een vrouwtje, als babies gekocht. Vooral het mannetje was een prachtig beestje, jouw foto kon wel van mijn mannetje zijn. Hij was absoluut niet schuw, zodra je de bak open deed, zat hij al je arm en zoals een goed kameleon betaamt direct op zoek naar het hoogste punt dus bovenop je hoofd. Tijdens een lange vakantie is een lamp defect gegaan in het terrarium en de verzorger heeft er toen een normale spot in gedraaid (hij wist niet beter en had mij daarvan niets verteld). Na een paar weken was het dus afgelopen met mijn vriendje.
Het vrouwtje is 'helaas' van ouderdom gestorven, dit beestje had maar 1 ding in het hoofd..absoluut niet geliefd willen worden. Zodra je maar in de buurt kwam beginnen met blazen, zwart verkleuren etc etc.
In die jaren was ik zeer veel van huis en moest dus vaak andere mensen lastig vallen, zeker het voeren was niet echt een hobby van veel mensen. Terwijl ik al die krekels in de woonkamer prachtig vond qua geluid (leek het hele jaar door alsof ik op een zomerse camping zat) vonden anderen het maar vieze kakkerlakken.
De voedseldieren waren trouwens ook een probleem, want ik moest er toch vaak een stuk voor rijden. Zelf kweken was geen optie als je maar 2 kameleons moet voeren.
Toen dus alles maar verkocht voor een prikkie. Nadat ik jouw kweekfoto's van eerder zag, begon het me toch waanzinnig te kriebelen. Hopelijk kom je dus niet weer eens met zulk soort info op de proppen op het forum, want ik vrees dat ik me dan niet kan beheersen. Kan natuurlijk wel jou dan de schuld ervan geven
offtopic-modus uit.
Raymond