Hey

Bedankt.
Idd Eduard, toen ik elke dag nog op hetlzefde uur opstond had ik de verlichting van mijn aquaria zo ingesteld dat ze aan sprong een paar minuten voor mijn wekker afliep. En dan bleef ik altijd nog even liggen om naar de vissen te kijken.
Aquariumhouden was mijn grote hobby voor ik met exotische planten begon. Ben er nu 7 jaar mee bezig en had vroeger nog 2 aquaria meer op mijn kamer staan.
Heb ook veel gekweekt met dwergcichliden, is heel interesant. Veel mensen weten het niet maar veel tropische vissen heb een erg interessant kweekgedrag...
Sommige vissen maken nesten van schuim die op het wateropervlak drijven, anderen graven putten, nog anderen springen uit het water en leggen hun eieren op plantenbladeren...
En veel vissen zoals dwergcichliden zorgen voor hun jongen. Ze beschermen ze, voederen ze, leiden ze... Echt prachtig.

Sylvie: omdat aquariumhouden al 2 jaar op een laag pitje staat bij mij zit er niets speciaals in. In de grote bak wat kardinaaltetra's (Cheirodon axelrodi), die lijken sterk op neontetra's maar zijn groter en hebben meer kleur.
Voor de rest zit er ook een schooltje Corydoras schwartzi en een gekregen maanvis (Pterophyllum scalare) in.
In de kleine bak zitten een paar guppy's (Poecilia reticulata) en een schooltje Otocinclus affinis.
Vroeger heb ik veel meer soorten gehad verspreid over verschillende bakken. Vooral Zuid-Amerikaanse dwergcichliden.
Ik zal eens kijken of k nog foto's terug vind van vroeger.

Groetjes
Kevn