foto"s van mijn planten

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Re: foto"s van mijn planten

Berichtdoor fordbully op 21 jan 2011 21:03

voila, plannen zijn getekend en planten gaan besteld worden. In maart ben ik van plan er een echte jungle van te maken. Ik ben nu al begonnen met de werkzaamheden, de bestaande klinkers en stroomkabel terug eruit. De klinkers worden in de chape elders geplaatst alsook de stroom.
Er gaat aan de jungle nog een terras aangelegd worden met een rechthoekig waterpartij.

De draad gaat gelukkig ook weg want zo ist geen zicht.

Vooraan het huis komen 2 fortunei's: 1x 50 cm stam en 1 x 80 of 100 cm stam.
in de jungle komen 5 fortunei's bij de al 3 bestaande en nog eens 3 wagnerianussen, de butia capitata gaat ook de grond in net als de musa basjoos, musella's en de rode maurelli. De princeps green en de washingtonia robusta en filifera komen hier nog tussen vergezeld met de sabal minor en palmetto beide al met stam van 10-20 cm. De bismarckia nobilus nog ertussen die ik in de winter er terug uithaal.Voor de rest komt er nog in : livistonia australix,phoenix dactylifera,nannorhops ritchiana silver,serenoa repens silverblue en nog enkele vitus vinifera's. Ook nog enkele exotische kleurrijke bloemen en aan het terras komt er nog jasminoides voor de lekkere geur die dan de albizia vergezelt.

De 2 cyca's revoluta nog aan het terras en het zal heerlijk toeven zijn zodra alles geplant is. Dat Marc van palmhunter maar snel iets laat weten dat ik eind feb alles kan ophalen ;) want ik ben al vol ongeduld...
fordbully
Bedrijven

25 bedankjes

Berichtdoor p e t e r op 21 jan 2011 22:21

Ik ben al benieuwd naar de foto's als alles aangeplant en gegroeid is. Klinkt alvast goed.
Groetjes,
P e t e r
Mijn fotopagina: http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=49&t=2070&start=510
De winter is de echte uitdaging van onze hobby maar geef mij de zomer maar.
p e t e r
Beheerder
Beheerder

447 bedankjes

Berichtdoor erna op 22 jan 2011 15:51

Klinkt zeker goed, foto's doorsturen na de aanplant hé !

Wel oppassen voor de ph. dactylifera, kan niet goed tegen vorst. Volgens mijn ervaring moeilijk over te houden in de volle grond. Ook de nannorhops moet heel droog overwinterd worden. De mijne staat onder een afdak, volledig droog, maar ziet er toch niet goed uit.

groetjes, en veel succes,
Erna
erna

374 bedankjes

Berichtdoor fordbully op 23 jan 2011 01:04

foto s worden zeker geplaatst, het ziet er nu al een echte ravage uit.
De grote palmen zijn al besteld tegen maart alles overal ophalen...
fordbully
Bedrijven

25 bedankjes

Berichtdoor fordbully op 24 jan 2011 15:27

zoals gezegd hier de eerste foto's van de schupwerken, alles moet nog gedaan tot achter.
Bijlagen
DSC02036-400.jpg
DSC02036-400.jpg (18.51 KiB) 3640 keer bekeken
DSC02037-400.jpg
DSC02037-400.jpg (20.03 KiB) 3640 keer bekeken
fordbully
Bedrijven

25 bedankjes

Berichtdoor lapalmeraie op 24 jan 2011 17:08

Dat vind ik een vrij nette "ravage" hoor :lol:
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

857 bedankjes

Berichtdoor fordbully op 25 jan 2011 01:11

de ravage is al weg haha, nu begint het al mooier te worden en Marc van Palmhunter is al goed op weg mijn planten bijeen te krijgen ;) dat wordt een zware remorque vol naar Limburg toe...
fordbully
Bedrijven

25 bedankjes

Berichtdoor wsnbm op 25 jan 2011 09:53

Ik vind je tuin nu al schiiterend.
Lig je dadelijk in het zwembad naar je jungle te kijken, dan moet je je wel heel erg rijk gaan voelen ;) .

Lijkt me zo moeilijk om zoiets van te voren te ontwerpen.
Groet,
John
wsnbm

186 bedankjes

Berichtdoor lapalmeraie op 25 jan 2011 09:57

Hoe groter de tuin hoe moeilijker vind ik zelf. :?
Is er een reden dat je dat éne stukje gras op de voorgrond over laat?

Ik ben in ieder geval ook heel benieuwd naar het resultaat.

Vrgr
Niek
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

857 bedankjes

Berichtdoor fordbully op 25 jan 2011 12:52

De tuin ontwerpen neemt heel veel tijd in beslag op voorhand, ik heb zelf al 4x het plan moeten wijzigen maar heb tuinontwerp gevolgd dus dat valt wel mee maar je moet overal rekening mee houden, wind, zon maar ook evt regeninstallatie en de verlichting in de tuin moet je al weten want de stroomkabel moet ook nog de grond in he. De plaatsbepaling van de palmen en bananen moet nog gebeuren want deze mogen niet elkaar in de weg komen te staan tijdens de groei, dat wordt nog even puzzelen.

Dat stukje op de voorgrond? haha dat moet nog omgespaaid worden. t begon heel hard te regenen en dus zijn we gestopt dus dat moet nog en dat stuk gras achter het zwembad ook nog tot aan die lage draad.

Vòòr die jungle ga ik het terras aanleggen met composiet planken van ongeveer 18m² met hierin verwerkt een rechthoekig waterpartij en net erlangs staat de albizia. het terras zal ik versieren met chamaeropsen en cyca revolutas ;-).

1 vraagje: de druivelaars naar het schijnt komen er veel wespen op af, iemand daar ervaring mee? Ik wil liever niet te veel wespen aan het zwembad of terras.
fordbully
Bedrijven

25 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Foto album en video