knol uit thailand

Heb jij planten of zaden waar je de naam niet van weet? Plaats hier je foto's en waarschijnlijk kan iemand op het forum je wel verder helpen.

Re: knol uit thailand

Berichtdoor Eduard op 29 jan 2011 11:38

hey Peter, ik zie het al voor mij, van verdorie die wil ik hebben, en maar gooien, en heb je geen foto met die broek vol :lol:
Gr. Eduard.
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC
Eduard

1032 bedankjes

Berichtdoor p e t e r op 30 jan 2011 23:05

Hoi Eduard,

Nee, gelukkig geen foto hiervan. :roll:

We waren 's morgens op dagtocht vertrokken en regelmatig een nootje geraapt tot mijn broek reeds vol zat. Gelukkig had ik kousen aan zodat ik deze ook kon uittrekken en deze vol steken met noten.
Was wel een interessante tocht. Verschillende boabab bomen gezien en de vruchten ervan geproefd. Ook de Kigelia pinnata (worstenboom) was zeer de moeite.
Groetjes,
P e t e r
Mijn fotopagina: http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=49&t=2070&start=510
De winter is de echte uitdaging van onze hobby maar geef mij de zomer maar.
p e t e r
Beheerder
Beheerder

447 bedankjes

Berichtdoor videomaster op 31 jan 2011 11:21

Videomaster heeft hier de foto aan een aantal mensen laten zien.... en onbekend. Waarschijnlijk iets uit zuid Thailand?

:thai:
Greets Videomaster Thailand Isaan forum
videomaster

31 bedankjes

Berichtdoor chrisvm op 31 jan 2011 11:43

Bedankt Videomaster voor de moeite :thai:
@Kevin,is wel echt al aant kiemen geweest hoor en nadien verdroogd dus ze liggen nu op de vuilhoop en is zoals Peter hier vermeldt dat er een kort stompje aanzat waarmee ie in de bomen hing ..
Bedankt aan iedereen om even mee te denken.. :thumb_up:

Heb hier ook wat zaadjes liggen die ik uit de palmboom geplukt heb bij m'n grootouders in Italie enkele maanden terug..2 wijndozen vol trachy Fortunei zaad en een tros van de phoenix canariensis waar er nog zo'n 150 aanhangen..zelf heb ik er hier 100 van gezaaid uit nieuwschierigheid en om nadien te verdelen onder onze palmvrienden want als ik 100% uitkomst heb ga ik als ze groter worden een stukje grond moetten bijkopen 8-)
Grtz Chris
chrisvm

19 bedankjes

Berichtdoor p e t e r op 31 jan 2011 21:46

videomaster schreef:Videomaster heeft hier de foto aan een aantal mensen laten zien.... en onbekend. Waarschijnlijk iets uit zuid Thailand?

Heb even gegoogeld en ik heb deze gevonden:

http://www.palmseedsthailand.com/index.php?lay=show&ac=cat_show_pro_detail&cid=25599&pid=119449
Groetjes,
P e t e r
Mijn fotopagina: http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=49&t=2070&start=510
De winter is de echte uitdaging van onze hobby maar geef mij de zomer maar.
p e t e r
Beheerder
Beheerder

447 bedankjes

Berichtdoor videomaster op 31 jan 2011 22:15

p e t e r schreef:
videomaster schreef:Videomaster heeft hier de foto aan een aantal mensen laten zien.... en onbekend. Waarschijnlijk iets uit zuid Thailand?

Heb even gegoogeld en ik heb deze gevonden:

http://www.palmseedsthailand.com/index.php?lay=show&ac=cat_show_pro_detail&cid=25599&pid=119449

mmm dan is de knol op de eerste foto van dit topic naar mijn idee toch nog iets anders dan een Hyphaene Thebaica. Van deze palm heb ik volgende zaden (de 5 grootste in het midden)

Afbeelding

videomaster

31 bedankjes

Berichtdoor videomaster op 02 feb 2011 00:49

Het blijft gissen, maar het meest waarschijnlijke dat ik voor deze "knol" gevonden heb is de vrucht van een Mammea siamensis. Ik heb er ergens foto's van liggen, tot ze boven water komen een link naar foto's op het www hier.

videomaster

31 bedankjes

Berichtdoor PaulV op 09 feb 2011 16:40

chrisvm schreef:Eduard en Peter..jullie hebben gelijk,heb er net het mes willen inzetten en dat ging niet..is dus zaad en geen knol :oops:
Heb Hyphaene Thebaica gegoogeld en daar trekt ie hard op maar tot mijn grootste spijt moet ik vaststellen dat alle zaden voor de vuilnisbak zijn want de wortel eraan is het beginnen van kiemen en is helemaal verdroogt, dus einde verhaal denk ik.
@Ron,bedankt voor het meedenken..
En blijkbaar komt deze palmsoort voor in Egypte,..wat ne mens me toch kan wijsmaken he
M'n vrouwke kwam ermee thuis,van collega op het werk gekregen en die zeiden dat ze die"knollen "vanuit Thailand meegebracht hadden..wat ik al raar vond..
Met zo 5 zaden geraak je toch niet uit Thailand wegens strenge regels op de vlieghaven..
of ze moest ze ergens gestoken hebben waar het licht nooit schijnt :fluiten:

Grtz Chris

Hallo lezers...
Heb nu al op verschillende forums gelezen dat het niet mogelijk zou zijn om pitten, zaad, noten endergelijke mee terug te nemen vanuit Thailand.
Kan jullie wel vertellen dat ik de afgelopen 3 jaar elke keer weer de welbekende nucifera noot, gekiemd met blad en al, in het koffer heb meegenomen naar huis. Sterker nog. 2 jaar geleden had ik 3 nucifera's in mijn koffer zitten op de terugreis en tig andere exotische pitten. Allemaal geen probleem.
Ben zelfs al door de douane op schiphol gecontroleerd, en deze hadden geneens interesse in de noten...

Het is dus WEL mogelijk.
Heb vorig jaar ook een 2 Nypa noten meegenomen, waarvan er 1 aan het groeien is.

Groeten,

Paul
PaulV

0 bedankjes

Berichtdoor videomaster op 09 feb 2011 21:04

Zonder een polemiek te opstarten: drugs uit een ander land meebrengen is ook "mogelijk".... of het toegelaten is.. dat is een andere zaak.

videomaster

31 bedankjes

Berichtdoor Wimkoh op 14 feb 2011 13:46

Hallo,

Is het niet het zaad van de Bismarkia Nobilis ?? Ik heb uit zuid afrika zaad hiervan meegenomen en het lijkt er sprekend op.

Gr Wim
Wimkoh

33 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Plantenidentificatie