erna schreef:Als je nog eens gaat mag je voor mij een geldboom meebrengen (liefst met het geld er nog aan)...
Géén kans.... hier gaan de soldaten er mee lopen wegens te weinig soldij....
Alle gekheid op een stokje, een geldboom is en kleine boom die bij boeddhistische ceremonieën gebruikt word om geld in te zamelen (tamboen) door de gemeenschap. (bijvoorbeeld bij restauratie van een wat)
Ook wordt er rondgegaan in de kleinere dorpen om geld in te zamelen voor een of ander "goed doel"... dit trio ging van deur tot deur en zongen ondertussen een liedje.... een beetje te vergelijken met wanneer de kinderen rondgaan bij "drie koningen" in België.
In de Wat Nong Wang van Khon Kaen is eveneens een muurschildering te vinden over dit ritueel. (links boven op de achtergrond)
Op Makabucha day laatst leden, maakte ik volgende reportage waar zowel in de intro als in de film zelf eveneens de geldboom in voorkomt. Voor wie de film wil uitkijken, er komen nog bloemen in, zowel op stengel als twee benen.....
Waauhaauauahuahauha, dan houd ik een boom met lege taken over hihihihi, alhoewel er zijn alleen maar tropische planten/bomen te koop bij CB dat is minder interessant voor haar.