door Davy op 29 maart 2011 18:39
Verdraaid, het is niet waar hé!!
Mijn mooie Trachy, al 3 jaar volle grond, van praktisch geen stam tot nu stam van pakweg 30 cm.....
Vorig jaar 9 bladeren. En nu: de kleinste speer werd dor, de andere groeide niet. Zaten nog vast. Even de speer wat "opengetrokken" om nader te kijken en ik zag: pissebedden. Alarm!
Toen kon ik wel zonder moeite ALLE speren uittrekken met de minste kracht!
Wat er nu overblijft is een gapend gat...
Hopelijk komt het goed. Ik onmiddellijk het forum opgezet en mijn oprechte dank alvast voor lapalmeraie: steengoed artikel en om 17.50 geraced naar de AVEVE om die cuprex!
Wat is de toestand: de uitgetrokken speren ruiken wat maar niet doordringend. Enkel de onderkanten waren vochtig. De onderste steel van die ene speer was zichtbaar gezwollen : er zat vocht onder.
Dan het gat verder nagezien: poederdroog. Keukenrol in gedaan: niets maar ook niets vocht.
Het gat is 10 cm diep....Dus nu gewoon die poeder er zo in? Geen papje dacht ik, en dan droog houden zeker. Ironie: de Jubea ziet er fris uit, maar die was beschermd natuurlijk, de trachy kon er tegen dacht ik, niet dus....Ik denk dat het door de sneeuw komt, toen lagen alle bladeren geplooid onder de sneeuw vandaar......Graag advies, bedankt