Bier als Palmbooster

Post hier al je vragen in verband met het zaaien en stekken van exotische planten.

Bier als Palmbooster

Berichtdoor bartjaminon op 07 apr 2011 23:10

Dag Palmvrienden,

Sinds vorig jaar mei ook lekker in de weer geweest met het zaaien van mijn eigen palmpjes. Heb vandaag de 1e vier zaalingen verpot naar een groter potje en bemest met wat koemest korrels.
Nu maar afwachten of ze dit overleven. Het gaat om 3 trachy's en 1 voor mij onbekende palm soort die ik heb meegenomen van Kreta. Spannend!

Na een tijdje passief hier te hebben meegelezen heb ik toch een vraagje voor de actievelingen hier op het forum. Heeft er iemand ervaring met het toedienen van alcohol vrij bier als zijnde "palmbooster" ?

Ik heb eens gelezen dat alcohol vrij bier (of uberhaupt bier) een goede mix bevat van Natrium, Kalium & Calcium. Ik hoor graag over jullie bevindingen.

Groet,
Bart
bartjaminon

0 bedankjes

Re: Bier als Palmbooster

Berichtdoor Christophe op 07 apr 2011 23:15

:D

Het zou me verbazen, maar ik zou het toch sowieso bij Palmbooster (of andere palmstimulators zoals Palmcare of Nitrozyme) omdat deze speciaal ontwikkeld zijn voor de palmen. Ik zou het bier dus lekker voor jezelf houden ;)

Welkom op het forum trouwens! :welkom:

Christophe
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Berichtdoor orinoco op 07 apr 2011 23:34

Dit is zeker niet uit de lucht gegrepen hoor! Op buitenlandse forums kom je af en toe van die "home-made" recepten tegen waar zeer vaak bier in voorkomt en nog wel andere vloeistoffen als ammoniak...Helemaal zo gek nog niet als je de samenstelling van diverse meststoffen bekijkt. Ik heb een dergelijk recept,maar is commercieel en mag derhalve niet gedeeld worden. Ik kan je wel vertellen dat het bier slechts een klein bestanddeel van het mengsel vormt.Bovendien is het door mij gekende recept niet geschikt voor zaailingen en jonge planten.Zelf heb ik het ook nog nooit geprobeerd,aangezien ik niet zo snel extra mest toedien aan palmen,maar de resultaten schijnen goed te zijn,echter vooral met palmen die van zichzelf al een vrij snelle groei hebben zoals Veitchia's.
Misschien ga ik het wel eens testen op een Trachycarpus (van de soorten die wij toepassen toch in ieder geval de snelste groeier...).

Groet,Ben
orinoco

78 bedankjes

Berichtdoor arpad veldhuis op 08 apr 2011 05:57

ik gebruik gewoon bier als palmbooster,je krijg er en betere wortelgroei door en dat komt door de hop dat de wortels beter groeit.

gr arpad
ik ben niet verslaafd,ik hebt gewoon teveel planten
arpad veldhuis

57 bedankjes

Berichtdoor plasta op 08 apr 2011 07:15

Hier gaat ook af en toe een fles bier (over datum) bij de trachies. Ze gaan er in ieder geval niet van wankelen :P

Raymond
plasta

146 bedankjes

Berichtdoor francois eijkhout op 08 apr 2011 08:06

Pjoost :thumb_up:
francois eijkhout

84 bedankjes

Berichtdoor erna op 08 apr 2011 08:26

Welk bier is het dan ? Mag het dan ook Leffe zijn ? heb hier een paar flesjes overtijd..

Welkom op het forum trouwens :welkom:

groetjes, Erna
erna

374 bedankjes

Berichtdoor philip op 08 apr 2011 09:02

Hoi
Als ik genoeg gerstenat tot mij genomem heb word de dreef met populieren plots een laan met palmbomen ,de dag daarop zijn het terug populieren en zit ik met een kater,proost :fluiten: :thumb_up:
Mvg Philip
philip

11 bedankjes

Berichtdoor Grad85 op 08 apr 2011 09:14

Je kunt het gewoon gebruiken op 10-1 basis,zelfs alcoholvrij :lol:
Heb het zelf ook wel gebruikt,zowel wortel als op het blad sproeien.
Gr Grad
Grad85

21 bedankjes

Berichtdoor orinoco op 08 apr 2011 09:16

erna schreef:Welk bier is het dan ?

Ik denk dat het wel terdege verschil maakt welk bier je gebruikt...Er zijn namelijk vele soorten (Belgisch) bier die na een aantal jaren alleen maar lekkerder worden,mits goed bewaard. Dus die kun je beter zelf opdrinken i.p.v. dit aan je palm te schenken :lol:

Groet,Ben
orinoco

78 bedankjes

Volgende

Keer terug naar Zaaien en stekken