Wat gebruik je na overdadig gebruik van bier?... een aspirientje.
Een verhaaltje:
Een vier jaar geleden bracht een lid van mijn forum ons een bezoek aan ons toen juist in opbouw zijnde nieuwe tuin, waar we in afwachting van de bouw van ons vakantiehuis, reeds beginnen met het planten van een aantal palmbomen.

Dat onze bezoeker niet de eerste de beste is, wist ik al van op voorhand, om het ganse een beetje en "personal touch" te geven hadden we besloten om hem zijn eigen palmboom te laten plaatsen.

Na het graven van het plantgat, kwam hij op de proppen met een stripje "aspirientjes" waarvan er, zonder dat er iemand anders iets van weet, drie in het gegraven gat verdwenen. Dit zou de groei van de palmboom moeten bevorderen.

Met regelmaat nam ik nieuwe foto's nemen om het verschil in groei in beeld te brengen, en kan hij tijdens zijn volgende bezoek met volle teugen genieten van het sap van "zijn" kokosnoot...

Zijn uitleg:
De info heb ik mee gekregen vanuit de Dominicaanse Republiek. Toen ik daar zeer regelmatig verbleef zag ik dat bij het planten van palmboomtjes een paar aspirientjes voor het planten in de grond verdwenen. Ik heb het grootste stuk van mijn leven in de chemie gewerkt en van daaruit weet ik dat het hoofdbestand van aspiriene " salicielzuur is. Toen ik vroeg aan die mensen voor wat dat goed was, wisten zij mij te overtuigen dat dit product erg bevorderlijk is voor de groei van de jonge palmbomen.Eén maand verder bekijken we de voorlopige situatie.
De foto's spreken voor zich. Foto 1 algemeen zicht op de palmbomen waar vrouwtje lief links naast de palmboom van onze bezoeker staat.

foto 2 brengt enige helderheid in de hoogte van de palm...

Wat zonder er iemand iets van weet (zelfs de vrouw niet, die zich nog steeds afvraagt waarom ze naast die domme palmen moest gaan staan) en alle palmen dezelfde hoogte hadden, is er een duidelijk verschil met de palm links en rechts geplant van de palm van onze bezoeker....

We schrijven iets meer dan twee jaar later, de ommuring van het grondstuk is ondertussen een feit. De aspirientjes schijnen nog steeds te werken (palm links in beeld)

In januari dit jaar dan, verschijnt als eerste van alle aangeplante palmen, op "zijn" palm de eerste bloem...

Dus, drink met mate jullie biertjes zelf op, en spaar zo de aspirientjes tegen de hoofdpijn uit....