Hallo mensen, de meeste boomvarens zijn bezig met het ontwikkelen van nieuwe kronen en dat is een van de mooiste gebeurtenissen bij de boomvarens, dus laat ik jullie meekijken hoe ze er nu voor staan, al is het erg droog [nog altijd hier] moet ik iedere avond flink sproeien en dat al 2,5 maand ! Maar goed doe je dit niet blijft er niets van over! de gewone tuin varens die dit niet krijgen beginnen al in te drogen
De C. australis,

De D.antarctica is gelukkig klaar, wel staat alle nieuwe blad er erg verdraaid bij daar deze en de krulcooperei de volle windlaag krijgen wat van het grote platte dak van de buren komt!

De C.cooperi/revolvulum [krulcooperi] gaat ook weer goed al is hij 3 keer omgewaaid en zijn er ook 3 nieuwe rollen afgeknakt, maar deze vangt veel wind door de kromming van de veren!,

De gewone C.cooperi [achteraan] en C.browni voor zijn bijden bezig met stamvorming, maar wat worden die brownii's mooi zeg ! mooie lichtgroene veren en niet te grote kruin,

En dan als hekken sluiter de C. medullaris, gelukkig weer goed aan het uitlopen en bijna klaar met blad nr.3 dus die gaat binnen kort de volle grond in! Dat was mijn voorwaarde om hem in de volle grond te zetten [minimaal 3 nieuwe veren in Mei, onder normale omstandig heden was hij nu bezig met het 2e blad, het gaat na het kaalmaken toch wel sneller! Al beloofde het eerste kleine blad niet veel goeds!,

En nog een foto alla Plasta!

Zo dit was het voor nu, straks volgen de andere als ze hun best doen
Gr. Eduard.
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC