Volle grond, of toch best in kuip houden?

Post hier al je vragen over je winterharde en niet winterharde palmbomen.

Re: Volle grond, of toch best in kuip houden?

Berichtdoor Dejagere op 01 mei 2011 21:32

Volgens dat ik weet bloeit Jubaea vanaf 60 j. Dit gebeurde nog niet in west vl bij mij weten.Butia capitata bloeide wel al in west vl in volle grond maar die kunnen al bloeien vanaf 8 a 10 j.Gr Eddy
Dejagere

45 bedankjes

Berichtdoor Palm Section op 01 mei 2011 21:44

:o Had horen zeggen dat het trage groeiers zijn, maar dus ook trage bloeiers! Moest ie ooit al bloeien zal ik het dus normaal niet meer meemaken. Dus veel groei moet ik niet verwachten in de eerste jaren? Hoeveel nieuwe bladen maakt ie zo aan in een jaar? Nu zitten er nog 3 nieuwe speren klaar.
Palm Section

42 bedankjes

Berichtdoor Dejagere op 02 mei 2011 21:36

Zoals ik uw ex.zie ,mocht hij in volle grond 4 tal bladeren.Als de stam eenmaal meer dan 50 cm hoog is 5 of 6.In het beste geval 6 en een half maar dan wel alles bijna alles optimaal is dus zuiderhelling,tent met serreefect in de winter,hele dag zon,zandgrond en/of grond met veel lava ingewerkt,in bebouwde kom met veel uitstralende woningen,onder straatlicht..Er zijn veel factoren die net iets kunnen toevoegen en veel gunstige factoren geven dan een blad meer op jaarbasis als het meezit want het weer moet ook nog meewillen natuurlijk.Bij droogte zoals nu water geven las ik op Engelstalig forum is ook heel belangerijk.Jubaea reageert goed op palmbooster gegeven samen met vloeibare palmmest.Gr Eddy.
Dejagere

45 bedankjes

Berichtdoor Palm Section op 03 mei 2011 21:48

Bij langer droog weer zou ik om de 2 dagen eens goed water geven, is dit genoeg of teveel? Of wat is het ideale? En om de hoeveel tijd is die vloeibare mest en palmbooster nodig? Ga nu wel nog een beetje opletten met bijmesten want die potgrond van dcm die ik gebruiktje is bemest goed voor 100 dagen.

En op de foto van die cerifera, kan je daar uitmaken of dit mannelijk of vrouwelijk is?
Palm Section

42 bedankjes

Berichtdoor Dejagere op 04 mei 2011 12:27

Ik zou in droge grond en bij droog weer in lente en zomer de Jubaea om de 2 a 3 dagen goed water geven.Ik geef dan telkens 30 tal liter maar wel geen koud leidingwater;altijd water uit ton in de zon of vijverwater uit de ondiepe zone.Ik geef 3of 4 keer DCM palmest met palmbooster per jaar aan Jubaea.Als je al bemeste potgr hebt zou in minder meststof geven maar van de booster wel de aangegeven dosis geven.Gr Eddy
Dejagere

45 bedankjes

Berichtdoor Palm Section op 04 mei 2011 20:46

Ga de jubaea dan ook zo aanpakken, waar kan je die palmbooster kopen?
Heb je toevallig geen foto van jou jubaea?
Palm Section

42 bedankjes

Berichtdoor Dejagere op 04 mei 2011 21:19

De werkwijze ,fotos en uitleg van mijn Jubaea staan op dit forum in Topics Jubaea in de winter,Jubaea in de lente ....Lees dit eens na bevat veel tips en dergelijke.Gr Eddy
Dejagere

45 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Winterharde en niet-winterharde palmbomen